zaterdag 20 april 2013

Bloemlezing.


Deze bloem siert de kaft van een al wat ouder altered book dat ik ooit maakte voor een cursus die ik deed op de Vrije Academie in Vlaardingen. To alter = veranderen. Het is dus een (kunstzinnig?) veranderd boek. Met als thema groei en bloei.


Op deze foto krijg je een indruk van de voorkant en de rug van het boek.


Terwijl deze foto een indruk geeft van de afwerking van de bladzijden. Ik koos voor een knoopsgatensteek met perlegaren en werkte het geheel af met goedkope plastic kralen. Liefst met een bloemetjeskraal om het idee van de bloemlezing verder door te zetten.


Hier een kijkje dichterbij van de afwerking van de bladzijden.


Binnenin werkte ik de bladzijden af met kleurpotlood en stempels die iets te maken hebben met groei en bloei.


Op de achterkant natuurlijk een foto van de auteur. Met de tekst: gemaakt door: not just an ordinary girl from greenport Westland. Jammer dat de stempelinkt door de tijd erg verbleekte. Nu weet ik dat ik speciale stempelinkt zoals bv Stazon moet gebruiken... maar al doende leert men.

Als basis gebruikte ik een klein boekje met een kort verhaal zoals te koop is bij Bruna voor 1 euro en 50 cent.


8 opmerkingen:

  1. Wat een mooi werk zeg.
    Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Anny... gewoon echte Kunst met een Hoofdletter :)!! Ben haast jaloers op jouw creativiteit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig!
    Ik zit met bewondering te kijken, hoe mooi en leuk je dit gemaakt hebt.
    Het is een kunstwerkje geworden.
    Fijne zondag,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat boekje zou ik graag eens in het echt willen zien, het is zo uitnodigend en vrolijk! Wat een schatje.. ( en dat stempelen met gewone inkt verbleekt, heb ik ook geleerd).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk gemaakt!
    Vooral de bloem voorop vind ik geweldig!
    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen