maandag 21 augustus 2023

Hallo allemaal!

Het is wat!

Bijna een jaar geleden het laatste blogje.


 

Even netjes gedag zeggen.


Ik raak weer een beetje thuis in mijn eigen leven.

En wat kreeg ik deze zomer vaak de vraag:

"wanneer pak je het bloggen weer op?, we missen je!"

Maar het kwam er gewoon niet van.

Er zijn ook heel veel dingen anders geworden.

Eind maart overleed de oude mevrouw. 105 jaar oud.

Deze laatste winter was moeizaam.

Niet door ziekte of zo.

Maar ze was het allemaal een beetje beu.

Verlangde naar beter weer en naar de lente.

Dat heeft ze niet meer meegemaakt.

Maar de begrafenis was op een prachtige zonnige lente dag.

En het is goed zo.


Misschien kreeg je het mee: ik was aan het verbouwen.

De badkamer, een hok voor de wasmachine enz en de wc.

Die verbouwing ging gewoon door.


En inmiddels heb ik weer een veilige badkamer.


In het najaar kwam Keesje bij ons wonen,

Een kleine, stoute Tibetaanse spaniel.

En is Puck ineens grote broer.

Een rol die hem wel bevalt.


Inmiddels ook weer een  patchwork werkje onderhanden.

Voor volgers van Kate van 

Kate at the last homely house vast geen onbekende.

Ik ben helemaal weg van haar 

Agnes's quilt.

Daarvoor wik ik me nog wel even quilter noemen.

Het is wel verslavend hoor die hexjes. 

Eens even door mijn foto's scrollen.

Wat gebeurde er nog meer? 


Ik haakte deze winter een kleurrijk dekentje.



Maakte af en toe een tekening.

En hoop je komende de tijd weer vaker hier te ontmoeten.

Zeg het voor: 

mevrouw Rafel is terug. 

 

6 opmerkingen:

  1. Alsnog gecondoleerd met het overlijden van je moeder.
    Fijn dat je er weer bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welkom terug in je bloghuisje lieve mevrouw Rafel, jippie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je er weer bent. Je kleurrijke foto's zijn steeds weer inspirerend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh fijn, ik miste je leuke blogjes! Ik ben regelmatig nog gaan kijken en heb wat oude blogs doorgenomen, ze zijn zo inspirerend voor me. Laatst nog die met slow stichting doorgenomen. Maar allereerst nog gecondoleerd met het overlijden van je moeder. Ze heeft een hele mooie leeftijd behaald. Je hebt leuk gezelschap gekregen met een nieuw hondje, zo schattig. Leuke quilt ja die van Kate. Ik zie dat de jouwe net zo mooi wordt!

    BeantwoordenVerwijderen