dinsdag 21 december 2021

Hond in de Moestuin

Goedemorgen!


Eindelijk weer een blogje.

De dagen worden weer saai en zo met de Kerst in aantocht

kan iedereen wel een opkikkertje gebruiken.


De oude mevrouw woont in het verpleeghuis 
op de afdeling Moestuin.
Daar werd ook Sinterklaas gevierd en werd 
aan de familie gevraagd 
om een cadeautje met gedicht te maken.

Wat geef je iemand van 104?

Moeders is gek op kleertjes.
Dus eerst alle leuke winkeltjes af.
Maar echt iets leuks vond ik niet.

Nu verkocht een winkel op het dorp een tijdje
geleden speelgoed poesjes en hondjes
in een mandje.

Dat leek me wel leuk
want ze mist nog steeds een hondje.
Zij en Lizzy zaten altijd samen op de bank.

Kon ik meteen in een gedichtje
lekker plagen,

Om kort te gaan: het cadeau viel goed in de smaak.

Zeker ook bij Puck die er niet af kan blijven.

Overigens leende ik de 
titel
van dit blogje 
van Nicolien Mizee,


Ik las haar hilarische boek 
"Moord op de Moestuin"
voor een tweede keer.

Ik hoorde de schrijfster in een podcast
van het programma
Nooit meer slapen op Radio 1.

Dat boek moet ik nog eens lezen dacht ik later.

En het stelde niet teleur.
Als je iets opbeurends wil lezen
is her echt een aanrader.

Verder doe ik niets spectaculairs.
Eens even door mijn foto's rommelen.


Ik had zin om gewoon lekker door te breien
op de  bank.
Bij weer een talkshow...

Begon met de restjesdeken van 
sokkenwol.
Een restjesproject waar ik al jaren aan werk.

Vandaar kwam ik op 


Restjes sokken.

Dat is echt leuk.
Allerlei herinneringen
aan je voeten. 


Natuurlijk zette ik een kerstboompje op.



En vond ik op zolder nog een kunstboompje met 

rode appeltjes.

Om in het verpleeghuis te zetten. 



Haalde wonder boven wonder een boosterprik.

En kreeg deze hele leuke Kerstkaart 

van M. van het nuttigenfraaiblog.

Geweldig die Anny-groene bril.






 

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuk kado had je gekocht. Daar was je moeder natuurlijk blij mee.
    Je deken is prachtig, wat een werk zeg om te maken. Kerstboom staat, voor jou kan de kerst beginnen, denk ik.
    Fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thanks for blogging to share this great blog for me to find out.
    ចាក់បាល់

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat leuk, genoemd worden in het Anny blog...het stimuleert me wel om er mee door te gaan. Op dit moment alleen tijd voor klein gepruts, dus dat komt goed uit. Fijn dat je kleine mini lizzy in de smaak viel bij omi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anny, ik mis je! Is het vanwege de Cambodjaanse verstekelingen?
    Of merk je nu pas, nu je niet meer permanent standby hoeft te staan voor de oude mevrouw, hoe moe je er van bent geworden?
    Of zit je nu op al die media (Facebook, Instagram etc) waar ik niet op wil?
    Je maakt zulke mooie en grappige dingen, waar ik steeds zo vrolijk van word!

    BeantwoordenVerwijderen