maandag 25 maart 2019

Show & Tell.


“Puhuk, Puckje ga eens van die quilt af! 


Als je niet beter wist zou je denken dat dit een nieuwe quilt van
de-overbuurvrouw-van-de-quilts is.

Maar niets is minder waar! 

Deze quilt maakte ik in 2003.
In de zomer van 2003.


Een zomerzotheid.
Ik herinner me die zomer nog goed.
Het was een prachtige zomer.
Het hele geval stikte ik in juli in elkaar.
Bij Radio Toer.
Luisteren naar leuke liedjes van De amazing stroopwafels,
Adamo of Boudewijn de Groot.

Bijna onze hele quiltgroep was ermee bezig.
Een van onze leden had een quiltwinkel.
Zij verkocht een handig lineaaltje om van vierkante blokjes
gemakkelijk half diagonaaltjes te maken.

En we gingen voor een kopie van een van de antieke quilts
van het gilde.


Het lukte me zelfs om flink wat te quilten.

En toen? 
Tja, toen was de zomer om.

De quilt raakte in een plastic bak 
en kwam daar afgelopen zaterdag pas uit! 

O,oooooooooooo!


Hij rook een beetje muf.
Dus nam ik hem mee naar omi.
En luchtte hem.

Veel te leuk om vergeten te worden.
Ik maak hem zeker af.
Niet weer 16 jaar in een bak.





5 opmerkingen:

  1. Hij is zeker te mooi om te laten liggen, dus afmaken hoor..........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Puck weet wat mooi is, hij heeft gelijk om op je quilt te willen zitten: is die even leuk! Niet weer in de buurt van die doos laten komen... Nog even doorpakken en je heeft een heerlijke deken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is nog steeds mooi. Leuk om af te maken en lekker deze zomer van te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Anny, 16 jaar, daar schrik ik wel een beetje van. Je zult maar zo prachtig zijn en opgevouwen in een bak zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En dat moois verborg jij 16 jaar in een plastic zak.....zonde!
    Al moet ik bekennen dat het ook bij mij zal kunnen gebeuren hoor.

    BeantwoordenVerwijderen