woensdag 20 februari 2019

Kamerplanten.

Mevrouw Rafel is gek op 
huisjes, vogeltjes, potplanten
en vazen met bloemen.


Die vormen een dankbare bron van
inspiratie. 

Ook tafels met iets erop zijn favoriet.


Dit tekenblok van Ker Smith gebruik ik dikwijl
om even in te tekenen
voordat ik aan het “echte” werk begin.

De bedoeling is om met een doorgaande lijn te tekenen.
Er worden ook aanwijzingen gegeven wat de lijn doet.
Zo moet af en toe het hele blad gebruiken,
overde rand tekenen en zo meer.

Nou ja, moet, het kan.


Ik kom dan vaak uit bij tafeltjes.

Misschien denk je, he dat borduursteek komt me bekend voor.
Dat klopt.
Eerst werkte ik op stramien.

Dat werkte niet prettig.

Eigenlijk wilde ik nog een steekje doen.


Dit geweldige boek houdt me van mijn werk!

Een ontroerend boek over een echtpaar dat de 
South West Coast Path
loopt in Cornwall
nadat ze alles verloren hebben.

De tissues liggen er naast!


6 opmerkingen:

  1. Ik heb het plaatje van het boek opgeslagen, kan ik het eens halen in de bieb. En wat een leuk idee, om van iets getekend het gaan borduren.
    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een pracht borduurtje! Dat tekenen met één lijntje is zeker niet eenvoudig.
    Mijn partner leest dit boek, is er erg enthousiast over!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is dat leuk, die tekeningen en dan borduren. groetjes Wilma Oud

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk, eerst zelf tekenen en daarna borduren. Het boek zet ik op mijn lijst, bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dus dit was je aan het borduren....;) spannend en zo helemaal Anny. dank voor de tekenideetjes, ik sla ze op in mijn hoofd

    BeantwoordenVerwijderen
  6. The blog are the best that is extremely useful to keep.I can share the ideas of the future as this is really what I was looking for,I am very comfortable and pleased to come here. Thank you very much!
    IWIN89

    BeantwoordenVerwijderen