vrijdag 7 december 2018

Papieren vrijdag.

In het kader van 
het jaar van de papier
maakte ik deze tekst:


Daarvoor neem ik een blad uit een oud boek.

De tekst verdeel ik in 8 delen.


Uit elk deel komt een woord 
of een stukje tekst.


Daarmee ga je spelen
en vaak komt er een verrassend beeld uit. 

Dat kun je dan weer gebruiken als basis voor een journal
of tekening.

Ik vond dit trucje in het blad
CLOTH, PAPER and SCISSORS.
( autocorrect vindt dit zo’n belangrijk blad 
dat het de naam alleen met 
hoofdletters wil schrijven.)




7 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee is dit! Genoeg oude boekjes daarvoor.
    Ik heb ooit jaren geleden ook een leuke opdracht gemaakt met een stukje drukwerk uit een boek verticaal te knippen en dan moet daar een gedicht omheen worden gemaakt. Het was een workshop door de schrijfster Judith Herzberg op de Fontys. Ik werd uitgenodigd door een Nederlands docent van het VWO waar ik de avondopleiding had gevolgd. Ik vond het een eer dat ik mee mocht doen na al die jaren (hij had me opgespoord via via). En al helemaal om een complimentje van haar te krijgen naderhand! Toch maar weer eens mee gaan oefenen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke opdracht/trucje...zo simpel kan het zijn!
    Ik ben even gaan kijken op die website...wow..ik ben voorlopig van de straat😘

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat worden grappige zinnen, vast ook leuk om te doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is dat een leuk idee, zo is het overzichtelijk en raakt je niet de weg kwijt in een hel bladzijde tekst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is dat een leuk idee, zo is het overzichtelijk en raakt je niet de weg kwijt in een hel bladzijde tekst. En je hebt er iets heel moois mee gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee. Ik bewaar veel tijdschriften voor de illustraties , maar nu ga ik ook op tekstpagina’s letten. Bedankt voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. The blog are the best that is extremely useful to keep.I can share the ideas of the future as this is really what I was looking for,I am very comfortable and pleased to come here. Thank you very much!
    IWIN89

    BeantwoordenVerwijderen