zondag 11 maart 2018

Lief dagboek.

Na het kleuren voor volwassenen
en het handletteren
is nu het bulletjournal helemaal in. 

Mooie boekjes met voorgedrukte stipjes erin. 
Zodat er perfecte lijntjes kunnen worden getrokken. 

Het moet allemaal mooi worden! 
Dat gaat niet lukken!

Na jaren een dagboek
- met plaatjes en tekeningen- 
bijgehouden te hebben weet ik het wel. 

Je wilt wel mooi. 
Maar het lukt niet. 


Ik vond in het februarinummer van 
The Simple Things 
een leuk idee om in je journal 


laagjes te maken van papier en tekenwerk 
om zo je dag uit te beelden. 


Deze dag is een dikke maand geleden. 

Het leuke is dat ik hem me door die 
laagjes nog heel goed herinner! 

M’n haast om met pup in huis 
toch nog even op het 
patchworkgroepje te komen.
M’n verlangen naar de lente 
en 
naar bed... Puck en Liz 
kosten veel energie! 
Om maar al die mantelzorgjes niet te noemen. 

Ja, ik geef het toe:
de combinatie omi en pup 
is verre van ideaal. 
Maar tot nu toe lukt het om alle bordjes 
omhoog te houden. 

(Er valt er weleens een hoor!)


O ja, dat dagboek,






Er kwamen ook nog war stillevens in. 

Snel even op een blaadje en later ingeplakt. 
Maar mooi houden,
Nee, dat lukt niet. 



5 opmerkingen:

  1. En daarom is het juist zo jóuw dagboek! Zo leuk, die laagjes en helemaal top, die stillevens op een blaadje. Zo lukt het waarschijnlijk: snel even bezig op een los papiertje... Heel waardevol, juist omdat het er zó uit ziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het doet me denken aan die nieuwe agenda, dat nieuwe schrift, dat nieuwe dagboek: nu ga ik mooi schrijven...en al snel wordt het dan een stuk persoonlijker of haakte ik af bij een dagboek...Maar die boekjes nu pak ik wanneer ik er zin in heb: en vind ik iets echt niet meer mooi: dan plak ik er wat bij of overheen. En zo wordt het heel persoonlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je moet doen wat het beste bij jou past en dat zijn die laagjes. Echt jouw ding!
    Dan nog een stilleven er bovenop, prachtig! Wat een gave heb jij toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook weer super leuk en ja een pup en mantelzorg is veel maar denk ook dat het je jong houd en in beweging ,en je geniet er denk ik ook erg van zo n klein hondje wat zo helemaal weer bij je gaat horen

    BeantwoordenVerwijderen