zondag 30 augustus 2015

Saai!

"Nee!'

Ze gilden nog net niet.
De quiltsters die ik afgelopen week ontmoette 
bij een de open dagen 
van Quilt- en tekenatelier Nel Boers.

"Nee!.
Niet doen!
Nooit doen!"

zeiden ze in koor.

"Nee, niks 1700 en nog wat.

Nooit tellen! 
Dan komt het werk nooit af!"

Tja waar gaat dat nu over?


Wel, over de Scheepjes CAL 2015 
die ik aan elkaar aan het haken ben. 

Daarvoor moet ik minstens 1700 en iets meer 
picots haken. 

Brr, wat een geestdodend werk.


En dan ook nog al die draadjes afhechten! 

Het moet gezegd:
het patroon is eenvoudig, 
de bloemen waren heel leuk om te haken.
Het eindresultaat ziet er geweldig uit.

Maar die picots he? 

Nou ja, nog even doorzetten.
Vandaag nog 15 van de 65 bloemen te gaan. 

O ja, en er moet een nog een rand om.

Je raadt het al
met picotjes.

Oh, ik haal de 1900 wel...

9 opmerkingen:

  1. Je lkunt er wel een picootjesvinger aan overhouden ;-)) . Kookwekker zetten en steeds. een half uurtje haken? Blik op oneindig en gewoon doorhaken? Tv kijken en haken? Het wordt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha ha ,maar dan heb je ook wel wat ,dus even doorbijten ,sterkte want eigelijk lijkt het me ook bloedsaai........

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet te veel denken aan het aantal picootjes maar het eindresultaat hij word erg MOOI met al die "PIEP". Ik ben bijna met een 2e klaar echt heerlijk tv werkje .... suc6 met de .... zwaaizwaai

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een 'monnikenwerk'...knap dat je het volhoudt, maar niet er van gaan dromen hoor! :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihi, nee NIET tellen.

    Maar leuk wordt tie !

    ((((Zwaaii)))...MM

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wordt prachtig! Niet tellen hoor, gewoon "Steekjesgrnieten".....
    Nazomerse groetjes van huis tot huis.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. de aanhouder wint :) succes met je picootjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik hou wel van dat getel en getallen :-) Wil dat ook altijd weten hoeveel nog, hoeveel cm enz. Iedereen is anders wat dat betreft ;-)
    Het wordt wel erg mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen