maandag 3 november 2014

Klein geluk.

Vlak voor het weekend viel maand 2 van de
Stonefieldsquilt in de bus.


Naast de witte stof die ik als basis gebruik
wil ik ook de blauwe sterretjes stof 
vaak terug laten komen. 

Maar waar was die stof?

Voor ieder project gebruik ik een aparte bak 
met stoffen zodat niet  al mijn quilts op elkaar 
gaan lijken omdat steeds dezelfde stoffen
terugkeren. 

Nou kan Mevrouw Rafel niet zoeken.
Maar hoe moeilijk kan het zijn
als alle stoffen bij elkaar in een bak zitten?

Zoek, zoek,
maar geen sterretjesstof.

Nu was het afgelopen zaterdagmiddag zo mooi
buiten dat een ritje naar 
de Quilthoeve geen straf was. 


(Ja hoor, Meneer Google doet het weer:
de foto's draaien.
Even het hoofdje draaien!) 
Deze sering stond in de voortuin van de oude Mevrouw in bloei!
Dus dat uitstapje was echt geen straf. 


Ik kocht een halve meter stof.
Die ging in dit lieve zakje. 

Daar word ik toch zo gelukkig van.
Gewoon een bruin papieren zakje.
Maar dan wel opgeleukt.

Dat is toch een cadeautje voor jezelf? 

En de stof?
Die vond ik vanmiddag terug tussen het stapeltje blokken dat 
al klaar is.

Ook zin in een gelukje? 


Een flink aantal jaren geleden borduurde ik deze merklap van 
Permin of Copenhagen. 
En sinds die tijd ligt het patroon er maar.
Ik doe er niks meer mee. 

Maar misschien is er onder de jullie lezers wel 
iemand die het heel graag wil hebben.
Dus maak ik er maar een give-away van.

Wil je kans maken op het patroon laat dan 
een berichtje achter op het blog.
Je kunt reageren tot en met zondagavond 9 november.
Dan loot ik de volgende dag naar wie 
het patroon gaat. 

21 opmerkingen:

  1. Voor mij ook herkenbaar hoor iets niet kunnen vinden. Erg mooi patroon.
    Ik doe graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, een uitstapje naar de stoffenwinkel is zeker geen straf ;-)
    En ja, je bruine zakje is erg leuk. Toch ook nog goed dat je het stofje teruggevonden hebt.
    Momenteel ben ik aan mijn eerste merklap aan het borduren.
    En dat bevalt me reuze, dus ja, ik doe graag mee aan de give-away!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oef vervelend om weer naar een stoffenwinkel te moeten. Mooi hoor. Je borduurwerk is geweldig

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Anny,
    Gelukkig heb je je stofje weer teruggevonden. En dat lapje dat je kocht is echt super leuk ingepakt. Ik heb hier ook een stapel van die witte taartonderzettertjes waarmee ik mijn cadeautjes graag een beetje extra versier... Zulk leuk materiaal...
    Wat een prachtige merklap, maar ik vrees dat zo'n patroon hier in de kast zou belanden en er niet meer uit zou komen, flink te hoog gegrepen voor mij denk ik...
    Er is vast iemand die hem echt gaat maken..
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Liefs, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee, gewoon ingepakt in bruin papier. Gelukkig ook nog het stofje terug gevonden.
    Graag doe ik mee met de give-away.

    Groetjes en veel quilt/borduurplezier, Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gisteren nog, tijdens het wolverven.. lopen twee dames heel hard te zoeken naar de rol plasticfolie om hun geverfde wolletje in te verpakken.. na 10 minuten realiseert de ene dat ze de rol onder haar arm heeft ;) 't Kan verkeren, haha!
    Jij kunt voorlopig vooruit met de sterretjesstof! Wat een leuke give-away, maak er maar iemand heel blij mee! Ik sla over, er liggen nog te veel projecten die ik wil gaan maken te wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, ik doe heel graag mee aan deze give away.

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben gek op merklappen, dus ja ik wil!
    Ben dus niet de enige die vaak stofjes kwijt is.....
    Groetjes en een fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat herken ik dat. Je zoek iets en vind iets totaal anders terug. Mooi hoor zo'n merklap.

    Groetjes Marjolein uit Zoetermeer

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh yess, die zou ik ook wel willen maken.
    Ik doe mee!!

    Groetjes, Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Anny,
    Wat het zoeken naar een lapje wel niet op kan leveren.
    Een heerlijk ritje naar een stoffen-winkel.
    Een prachtige hortensia op tafel.
    Verder (kunnen) gaan met de StoneFields-top.
    En ik een kans op dat prachtige merklap-patroon!!??
    Ons "Geluk" kan niet op.
    Ik maak graag een geluks-kansje!!??
    Groet van Maria.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Doe graag mee boor de give away,heb veel gemaakt van permin

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ziet er weer gezellig uit ,leuke give away maar doe toch maar niet mee dit soort mooie merklappen borduren ben ik echt niet goed in maak er maar iemand blij mee .lieve groet marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een mooie merklap !
    en ik ben blij dat je nu goed in de sterren zit !
    else

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb hartelijk gelachen, toen je het stofje terug vond. Tja, maar het is ook zo'n mooi stofje. Ik loot heel erg graag mee voor het borduurpatroon en wat is dat een gezellig blauw hoekje. ......Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hahaha,.. gelukkig ben ik niet de enige die wel eens wat kwijt is,..

    leuk dat papierenzakje om je lapje heen,..

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gelukkig heb je het stofje nog op tijd teruggevonden.
    Deze merklap moet ik zelf nog afmaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik word ook altijd zo blij van een leuke verpakking, het is dan net een cadeautje voor je zelf en leuker als bij de Quilthoeve krijg je het nergens. Ik wil graag mee loten voor het mooie patroon. warme groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Anny,

    ik ben vandaag voor het eerst op je website, ik heb al gezien dat ik heel wat moois te lezen kan inhalen :-) Heel herkenbaar ook wat je schrijft over de zoektocht naar de blauwe sterretjes.
    Ik weet niet of je uitnodiging ook voor nieuwelingen geldt, want dan doe ik heel graag mee aan de loting. De merklap ziet er heel mooi uit!

    Groetjes,
    Mik

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het komt mij heel bekend voor, meestal is het een kwestie van "zoekt om het paard en zit erop.." maar nu en dan is het serieus. Dat gevoel ken ik dus heel goed, fijn, dat ik hier allerlei variaties lees ..;))
    Gelukkig woon je dicht bij de quiltwinkel, die het dan ook nog eens zo super leuk meegeeft. Dat verhoogt het feestgevoel met 100%! Dat een winkel de moeite neemt om het te doen is ook zo fijn, dan voel je de aandacht voor jou als klant.

    Ik heb nog een paar patronen liggen, dus jouw mooie merklap moet maar naar een ander.

    BeantwoordenVerwijderen