zaterdag 22 juni 2013

Voorbij?

'T is weer voorbij die mooie zomer! (Nee toch?)
In ieder geval lijkt het wel herfst! 
Aan het begin van de middag ben ik helemaal doornat geregend.
Voordat ik thuis was stroomde het water uit m'n kleren...
Maar goed, binnen is het droog en gezellig!


Afgelopen week heb ik gebreid voor 3! 
Van mezelf moest ik iedere dag 4 toertjes breien aan m'n want.
Stel je voor dat de winter invalt... dat zou toch lastig zijn.


Voor al dat breiwerk heb ik wel de hulp ingeroepen van m'n kleine breistertjes...
Wat een geluk al die 365 beestjes!


Ik breide deel 23 van Jookies breirol.
Jammer genoeg is ie weinig fotogeniek! Hoe krijg ik hem toch aantrekkelijk op de foto? 
Ik heb er wel 10. En dit is echt de beste. ;-(


Rafeltje trekt toch het meeste naar haar pinwheelbreiwerk.
Ik geef het toe. Ik ben gewoon verslaafd. 
Aan deze ontspannen manier van breien.
Altijd recht. Ik heb een hekel aan averecht breien.
Dat komt voornamelijk omdat ik mezelf breien leerde.
Op een tunische haaknaald (1 naald!!!) met rode wol en de 3 jarige Anny stond te stampvoeten omdat ze geen lang end kreeg!!! 


Naast breien waren er de onvermijdelijke boodschappen.
Kijk eens wat m'n hofleverancier nu weer heeft:
het leukste washi tape van de hele wereld
en



schattige stempels voor een heel klein prijsje! 
Daar ga ik straks mee spelen.


Eerst nog wel stofjes aaien! 
Ik regende naar de Quilthoeve. Voor lichte stofjes en een paar andere... wie kan er weerstand bieden aan zoveel lekkers, voor m'n mandjes.
Die koop ik in kleine beetjes in.
Ik ken mezelf. Kleurige stofjes heb ik te over.
Licht bijna niet. Bijgelovig als ik ben denk ik dat de quilt alleen de eindstreep haalt als ik maar niet te veel lichte stof in voorraad heb. Die lijmpen wil ik toch ook eens proberen. 
Zulke handige hulpjes waren er 25 jaar geleden toen ik voor het eerst les haalde bij Ted Storm nog niet!

3 opmerkingen:

  1. winter ???? graag nog een beetje zomer je sjaal is een plaatje en je want wordt erg mooi, kun je die hulpjes deze kant ook eens opsturen ? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, ik ben even weg geweest en heb ik nu die leuke dingen bij de Hofleverancier gemist? Maandag snel er heen, wat een leuke dingen! Heel verstandig, dat je zo aan het breien bent aan je wantje, die regen/wind is heel vervelend. In de tuin staan de planten dapper hun best te doen, maar ik heb nu eerst een paar pioenen afgesneden. Zonde, ze hangen helemaal door. Veel succes met je pinwheel - hij wordt weer prachtig.
    Ik zit nu ook weer aan de breirol, even bijkomen van de vakantie...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat ben je lekker bezig Anny! en zo heerlijk veel dingetjes tegelijk...wat een inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen