dinsdag 24 september 2024

Groen, groener, groenst.

Vanmorgen stonden de hondjes voor de achterdeur:

"gaan we buiten koffiedrinken?"


Maar het is vandaag toch echt te fris

om daar koffie te drinken.


Mijn favoriet plekje onder de boom is nu nog heerlijk groen.

Maar het wordt weer tijd voor warme truien.


Van een van de quilsters kreeg ik deze foto .

Een trui die bij mijn koelkast past. ;-)

Maar ja,

ze was echt te laat.

Want kijk eens:


Natuurlijk heb ik al een vestje in het groen.

Dus dat plagerijtje liep een beetje dood.


Omdat ik nog alles uit de laatste mooie dagen wilde halen

was ik veel in de tuin en onderweg,

Maar het wordt kouder.

Tijd voor een sok.

Ik had nog een leuke streng met allemaal pikkeltjes kleur.

En het wordt leuk.

Niet dat ik verlegen zit om nog meer sokken.

Maar zo'n klein werkje is zo handig om buiten te doen of mee te nemen.


De lavendelkleurige sjaal schiet nog niet heel erg hard op.

En ik zou vorige week dinsdag vrij houden om de quilt te sandwichen.

Ha, daar kwam van alles tussen.

Zo hielp ik een oude buurvrouw om een 

huizenruimer

te vinden om de verpleeghuiskamer van haar overleden zusje

te ontruimen.

Toen ik die morgen weer thuis kwam was een groot deel 

van de ochtend voorbij.

Wel knipte ik de achtergrondstof nog op maat.

Maar om te sandwichen moet ik mijn hele

atelier

verzetten.

Als het kon blijven staan is dat niet erg.

Maar als ik dat doe kan ik niet meer bij de kasten

dus dat is onhandig.

En voor vandaag hou ik het rustig want gisteren haalde ik mijn

7e??? coronavaccinatie en daar ben ik altijd een  beetje

wiebelig van.

Dus vandaag maar niet.



2 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig vest. Inmiddels weten al jouw volgers wel dat je dol op groen bent....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke wol hebje voor de sokken, en je groene vest vind ik erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen