maandag 27 september 2021

Flierefluiten

Zo! 

Is dat even een tijd geleden.

Ik ben er nog hoor.

Maar was ernstig aan het flierefluiten.

Beetje bijkomen, het huisje werken en  de laatste 

weken genieten van het mooie weer.

Tja, wat deed ik eigenlijk? 


Ik tekende wat.



Borduurde wat.


Schilderde wat.


Verknipte werk om er weer eens wat anders van te maken,


Het grootste deel toch echt nog met in mijn achterhoofd mijn 

ahum 

jaarproject.

Niemand weet het nog 

maar portretjes maken en labels maken

was het speerpunt.

Het was echt tijd om de draad weer op te pakken.

Na alle drukke weken met zorg

rondom mijn moeder.

De oude mevrouw heeft het goed in 

het verpleeghuis.

Het is heel verdrietig dat ze niks meer kan.

En zo zegt ze telkens:

"Ik zit gewoon op mijn dood te wachten!'

Dat klinkt dramatischer dan het is.

Want ondanks alles is ze altijd goed gehumeurd.

En ook nog wel een beetje ijdel,


Ze wil er nog erg graag leuk uitzien.

En was dan ook vanmorgen erg in haar nopjes met

de nieuwe trui! 

Zo ijdel dat ik zelfs op deze regenachtige middag achter de pc kroop

om een nieuw rokje te bestellen. 

Kwam dat even goed uit.

Kon er meteen een blogje uit naar iedereen.

Heb nog even gedacht om te stoppen 

met bloggen.

Maar daar heb ik het toch moeilijk mee.

Vanaf nu komt er weer regelmatig een berichtje.

En je kunt me volgen op Instagram

@rafelsenrozen.

Bloggen doe ik altijd op mijn laptop,

Ik heb het een tijd op de tablet gedaan.

Dat was altijd een hele klus.

En die laptop moet dan ook wel weer open.

Nou ja, je kent het wel.

Het regent nog steeds.

Ik kom er niet meer onderuit:

Puckje moet naar buiten.

Dat wordt hondje drogen en de 

heerlijke natte hondengeur weer in huis.

He, heerlijk herfst!

Ik moet even wennen.


6 opmerkingen:

  1. Ik miste je al! Fijn dat je blijft bloggen want Instagram heb ik niet. Ben grote fan haha vanwege de diversiteit van je inhoud! Zo heb ik zelf genoeg verhaaltjes, maar geen foto's omdat dat hier zo'n gedoe is met kabeltjes en van het een naar het ander doorsturen. Vandaar vanaf januari geen blogje meer online gezet. De tijd gaat ook zoooo snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn om weer een verslagje te lezen! Als je het zo opnoemt, doe je toch veel meer, dan je denkt. Het ruitjes van je moeder staat haar prachtig, ze gaat zeker ook regelmatig naar de kapper in het verzorgingshuis. Ze heeft gelijk: altijd verzorgd er uit zien, zo blijf je ook opgewekt.
    Ik geniet van je portretjes: geborduurd net zo leuk als getekend/geschilderd. En verknippen: top idee - zo maak je iets heel nieuws.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat je weer gaat bloggen,het is altijd weer leuk om al je verhalen te lezen en al je kunstwerken te zien.je moeder ziet er prachtig uit met nieuwe trui en perfect kapsel.
    Succes met Puck uitlaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker blijven bloggen hoor! Een blog is zo fijn om te lezen bij een kopje koffie, echt anders dan even door Instagram scrollen. Ik vind het altijd fijn om even een stukje mee te reizen met de creaties en het leven van een ander.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De resultaten van het flierefluiten zie ik hier graag op je blog, dus gewoon doorgaan met bloggen. De nieuwe trui staat je moeder geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoera, een nieuw stukje. Ik vind dat je altijd leuk schrijft, en al die leuke werkjes die je maakt zijn zo inspirerend. Dus niet stoppen hoor! Groeten aan je moeder.

    BeantwoordenVerwijderen