vrijdag 25 juni 2021

Inhaalslagjes.

Ja, ja, ik ben er nog steeds hoor.


 Snel even een cappucino samen drinken?


Voor het eerst in maanden een bakkie dat ik niet zelf hoefde te zetten.


Vanmorgen was ik in de Pluktuin.
Wat kleine plantjes halen voor mijn moeder 
die verhuisd is naar een verpleeghuis 
heel dichtbij.

Een nog niet zo'n oud huis:
een jaar of 8 a 9.

Met een eigen kamer met badkamer
en openslaande deuren 
naar buiten.

Ik kan er nog niet over uit
zoals we daarmee geboft hebben.

Er zijn in het huis maar weinig plekken voor 
lichamelijk slechte ouderen.

En er was een plaats open.

Nooit gedacht dat het zo zou kunnen.

De oude mevrouw heeft het er vreselijk naar haar zin! 
En de goede zorg geeft mij een
gerust gevoel.

Niet dat ik de boel al op orde heb hoor! 

In het blog van Teunie van 
eenvoudig leven 
las ik dat zij inhaalslagjes doet.

Nou die doe ik ook.
Iedere dag iets extra's wegwerken.
Want er ligt een rijstebrij berg aan werk 

Van iets met de handen doen komt het nog niet zo vaak.



Hoewel de tuin wel op orde is achter,


Lizzy heeft nog steeds haar gistinfectie.
Kijk eens wat een mooie sokken!
Alleen zitten ze op het einde van de dag helemaal gedraaid.
Dus deze dame moet nog steeds elke 3 dagen gewassen worden.


Ik haalde mijn Tour de France haakwerk 
weer uit de mottebalen.
Lekker Tour kijken hoort bij mij bij de zomer.
Maar...
de handjes moeten wel iets te doen hebben.
Deze grannydeken begon ik vorig jaar.
En haken is ideaal om toch even iets te doen zonder dat 
het veel troep maakt of veel tijd kost.



Had ik deze la laten zien?
Nog niet af.
Maar de weerslag van een atelierochtendje.


Lezen! 
Dat doe ik altijd.
Eeen kwartiertje voor het slapen gaan. Altijd.
Wel iets luchtigs.
Dit is een aanrader!
Jammer dat ie uit is....
Ik heb nu iets liggen over een 79 jarige die nog heel wat gaat ondernemen.
Iets met Missy in de titel.
Even kijken,



Daar is ie hoor! 
Het is wel schandalig: net nieuw en nu al een ezelsoor aan de kaft.

Oh, en daar komt Puck naar het atelier.
Die wil uit.
Ja, Puck we gaan! 



6 opmerkingen:

  1. Hoi, heb vandaag met je moeder gesproken. Ik was aan het helpen bij de smulochtend. Ze vertelde dat ze het erg fijn heeft. En het ook fijn voor jou vind dat ze wat dichter bij zit.
    Groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk dat je moeder zo goed terecht kon. Voor haar fijn, maar ook voor jou. En nu lekker allerlei klusjes opknappen! Wat een leuk idee om een Tour de France handwerk te hebben. Ik ga eens kijken of ik ook een klein dagelijks werkje kan vinden.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat je moeder zo tevreden is met haar nieuwe onderkomen, een grote geruststelling voor je.
    En vanaf vandaag weer de Tour volgen, succes met het haken ondertussen.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooo wat fijn! Dat geeft rust.
    Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi woord dat Inhaalslagje. Ik heb ze hier ook ingevoerd. Juist omdat het ook kleine klusjes kunnen zijn. Elk geklaard klusje is er 1. De Tour is goed begonnnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat je moeder op een fijne plaats zit, geeft rust toch als je weet dat ze goed verzorgd word...........liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen