vrijdag 8 april 2016

Een kijkje in de keuken.

In de lapjeskeuken hoor! 


Voor mijn nieuwste project 
ben ik druk bezig om onderdeeltjes 
te maken.

Meestal knip ik de patroontjes
zo uit de hand. 

Het ontwerp zit in mijn hoofd.
Maar het "uit m'n handen  laten komen"
kost veel meer tijd. 

Ja, ik heb min of meer een 
papieren ontwerpje 
maar zo iets eigens 
moet gewoon tijd hebben om te groeien. 


Vanmiddag in het zonnetje 
nog wat deeltjes gemaakt:



dresden plates.

Een van mijn favoriete blokken.
Toch maakte ik er nooit een 
quilt mee.

Kopje koffie erbij.


Radio aan.

Sinds een jaar heb ik een klein
DAB+ radiootje.

Het doet me denken aan 
min tienertijd
toen ik zo'n klein 
draagbaar radiootje had. 

Heerlijk om overal mee naar toe te nemen.
Hij plukt de radio 
zo uit de lucht.
Alleen af en toe even opladen. 


De tuinengel in mezelf 
wordt ook weer langzaam wakker.

Zullen we toch maar eventjes 
nar de echte keuken  gaan? 


In de vensterbank staan wat AH moestuintjes.

De buurmeisjes haalden ze niet meer op 
en ik vond het jammer om ze niet gebruiken.

Meestal koop ik kleine 
plantjes. 
Maar nu heb ik rucola,
courgette en komkommer gezaaid. 

Benieuwd of er ook een oogst komt! 


Heerlijk lente! 

De magnolia is nu op z'n mooist. 

Fijn weekend! 

7 opmerkingen:

  1. super mooie stofjes gebruikt je. de voorbereidingen zien er top uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige plaatjes laat je ons weer zien.
    Fijn weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh dat word weer leuk, en die moestuin doet het vast heel goed

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leukleuk! Ik heb even een totaal andere vraag: Het is alweer een hele tijd geleden dat je de pinwheelsjaal hebt gebreid, maar ik zag jouw foto's en vroeg me af of je nog weet waar je de wol daarvoor hebt gekocht? gr Mirella

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De shetlandwol voor de pinwheelsjaal kocht ik bij Finlandia in Bergen NH.
      Maar ik weert dat Wieke van Keulen die het patroon ontwikkelde ook kant en klare pakketten heeft. Alleen weet ik niet of ze ook een pakket heeft voor deze sjaal. Anny.

      Verwijderen
    2. ok bedankt ga ik google-en. gr Mirella

      Verwijderen