zaterdag 2 november 2013

Slow.

Langzaam
  De Noorse tv zond ik meen gisteren het veel besproken 
programma uit waarin een recordpoging wordt gedaan om
een schaap te scheren, de wol te spinnen en een trui te breien.

Het schijnt heerlijk ontspannende tv te zijn om af en toe naar te kijken. 

Nou, ze zouden Rafeltje niet moeten vragen om mee te breien! 


Ik doe over 1 toer van de rand van m'n pinwheelsjaal 2 uur!
Met schrik bedacht ik dat ik na 25 toeren er meer dan 2 dagen (!!!) 
aan heb zitten breien. 

Je kunt natuurlijk zo meteen als ik weer verder brei even voor het raam komen kijken:
slow tv live.
Of naar de site van de Noorse omroep gaan: 
en even klikken op nasjonal strikkenat.
Het linkje staat in de rechterkolom.
En uitgebreider linkje wil het niet doen. Sorry! 
Ik brei nog even door hoor! 

9 opmerkingen:

  1. Reken maar dat er hier velen naar het programma kijken hoor.
    Succes met je laatste loodjes
    Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog even een aardigheidje.
    Als je goed kijkt, zie je dat de noren anders breien dan wij. Op hun manier heeft de breiarm minder bewegingen te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, als je daar naar kijkt komt je die twee uur per toer wel door! De echte doorzetter komt nu wel tevoorschijn...
    Ik heb een stukje gekeken - het lijkt alsof ze in Noorwegen de draad oppakken op de haakmanier. Leuk om eens te proberen!
    Vanavond nog maar verder kijken: gaan ze een Harley aankleden? En dan een mevrouw met gebreide kledingstukken - gebreide zwempakken en een groene zwembroek...daar wil ik meer van weten!
    Blijf rustig doorbreien...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je rand schiet al aardig op, als ik het goed zie op de foto ben je al over het midden. Nog 'even' en je kunt de steken afkanten!
    Groetjes weer (en sterkte met de laatste 'loodjes')
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Onbetaalbaar wordt je omslagdoek. Ik heb niets van de uitzending gezien, was het vergeten, probeer het morgenvroeg te bekijken. Tenminste voor een deel. De recordpoging sla ik over. Fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O jee. Zo lang,wel geweldig als ie dan weer af is

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Anny, ik ga zometeen de link es even bekijken. Voor de hele sjaal moet je niet aan de uren denken, maar dat geldt ook een beetje voor het quilten...
    Als je er maar van geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, brei-tv. Het is zo eens iets anders. Geniet ervan tijdens het breien!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ja hoor: ga maar voor lekker slow!
    vorige week ging 'De ontstuimige keuken van Wouter Klootwijk' over de snelkookpan: voor liefhebbers van slow food die snel willen koken ;)

    BeantwoordenVerwijderen