maandag 14 oktober 2024

Restjesdag.


Er staat een mandje op tafel met allemaal kleine bolletjes 

sokkenwol.

Overigens tot groot plezier van Keesje die ze erg 

leuk vindt als speelgoed.


Van die restjes wol brei ik sokken.

Scrappy socks.

En de quiltsters weten het wel:

Mevrouw Rafel is gek op zoveel mogelijk verschillende

lapjes 

in haar werk.


Deze sokken zijn bijna af.

Alleen nog een teen.

Maar soms is het prettig om eventjes door

te kunnen breien.

Dus startte ik ook maar een restjessok.


Ook maakte ik een paar polswarmertjes af.

Mijn grijze wollen winterjurk knapt er helemaal van op.


En het eindelijk kwam ik weer eens toe aan 

kliederen

met verf.

Of inkt in dit geval.

Die lange strips verwerk ik meestal tot 

labels.

Dat is voor mij een leuke manier om

werk 

te presenteren.

En eventueel zijn ze ook weer heel goed te 

verwerken 

tot een verzameling.


Het was even zoeken. 

Maar deze selectie maakte ik een paar jaar geleden.


Ik ga de strips nog verder opwerken.

Gisteren was ik aan het stempelen met blad.

Want het thema van deze 

verzameling

wordt herfst.

Ik geef toe: soms is het moeilijk om een 

onderwerp te vinden.

Dus ga ik voor zoiets algemeens. 



2 opmerkingen:

  1. Leuk, al die labels. Goed om zo kleine stukjes papier en andere restjes te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee om strips te verwerken tot labels. Ook leuk aan een cadeautje.

    BeantwoordenVerwijderen