woensdag 27 januari 2021

Een per dag.

 Even een snel blogje.


Het is een beetje een vreemde dag.

Onze Lizzy heeft geregeld een blaasontsteking.

Dus vond de dierenarts het tijd voor een foto

om te kijken of ze blaasstenen heeft.

Daarna zou ze dan direct geopereerd worden.


Vanmorgen vroeg was het zover.

Met nog een aantal zielige honden en poezen 

stonden we buiten in de miezer 

te wachten.


Gelukkig was ik nog niet thuis 

of

de dame mocht alweer worden opgehaald!

Geen stenen.



Echt een dag om onder een dekentje 
door te brengen.

Ja, ik begon weer een dekentje.

Ik denk dat ik veel behoefte heb aan
veiligheid en geborgenheid.


Creatief is het soms ook lastig.

Eigenlijk heb ik net als iedereen
mensen nodig die me inspireren.

Maar bijelkaar komen of een cursus volgen
is er nu niet bij.

Ik ben begonnen met een 1per dag projectje.
Altijd stimulerend als je toch creatief wilt zijn.

Ik deed het al eerder.
Met de 365 beestjes.
Een heel jaar.

En ook met mailart deed ik heteen maand
in mei 2011
toen ik met een gezwachtelde arm zat.

Nu ben ik geinspireerd door het boek


Sketchbook Explorations.

Het lastige is dat dat boek zulke ontzettend mooie 
plaatjes heeft.

Zo gaat dat natuurlijk niet als je net begint.

Wat ik zelf erg leuk vind
zijn de labeltjes
die erin zitten.

Dus dacht ik: ik ga voor labeltjes. 


Dat is bovendien lekker overzichtelijk. 










3 opmerkingen:

  1. Wat een Geweldig idee. Zet je op de achterkant de datum? Of vind je dat niet belangrijk.
    Ik hoop dat je gauw nieuwe laat zien, want dit vind ik echt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaa! Dat is een prachtig idee, elke dag een labeltje is wel haalbaar. En zet de datum erop, dat is een mooie manier om de herinnering bij te houden.
    Je hebt helemaal gelijk, dat je zo langzamerhand de connectie met mede- creatievelingen gaat missen: gewoon dat babbeltje met koffie/thee op die afgesproken middag. Ik zou zo graag even in het boek willen bladeren en dan kletsen over wat er allemaal in staat...

    Vervelend, dat Lizzie steeds blaasontsteking heeft. Je kunt ook niet zeggen: goed drinken, denk er om, Lizzie! Toen ik er last van had, kreeg ik van schoonmoeder elke dag een fles gortewater. Had zij weer van haar moeder, dat helpt goed. Helaas niet voor hondjes, ben ik bang...
    Gelukkig geen stenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een mooi en vrolijk dekentje om aan te werken. Leuk nieuw dagproject heb je bedacht. Beterschap voor Lizzie!

    BeantwoordenVerwijderen