vrijdag 13 maart 2020

Rafelig.

Afgelopen dagen waren nogal rommelig! 

Dagen met afspraken die telkens veranderden
waardoor 
alles ineens weer op losse schroeven 
kwam te staan.

Bijvoorbeeld in de zorg om de oude mevrouw.

Na 1 jaar wachten 
kwam
toch nog onze nieuwe schutting.

Sinds storm Dennis 
klapperden de delen alle kanten op.

Ineens ging het had.
"Morgen komen we!"
appten ze woensdag enthousiast.

Dus zat ik ineens met 2 hardwerkend mannen
in de achtertuin
die koffie wilden en de koekjespot leegaten.

Maar het resultaat mag er zijn.

Buurman en ik zeiden het  tegen elkaar:
zo'n mooie schutting hebben we in 40 jaar niet gehad.

Nu wil je het natuurlijk ook zien.

Even kijken of dat gaat lukken.
Mezelf een foto sturen.


Kijk, daar is ie! 

Kan ik eindelijk de tuin gaan opruimen.

Dat het gisteren een hele rare dag was
hoef ik natuurlijk niet uit te leggen.

Eerlijk gezegd wilde ik niks missen van het 
coronavirus.

Met mijn nu wel sluimerende
autoimmuunziekte
hoor ik zeker tot een risicogroep.

Gelukkig ben ik gewend om daarvoor 
mezelf op te hokken.

Jaren moest ik heel terughoudend zijn in contacten
met buiten.

Zo mocht ik ook niet naar de bieb.
En grote mensenmassa"s .

Nu moet ik wel zorgen voor nog 
een kwetsbaar iemand.

De oude mevrouw volgt het hele
proces op de tv.
Maar ze is er vrij laconiek onder.


Ik vond troost in mijn
slowstitch project.

Kan het iedereen aanraden.

Het is natuurlijk voer voor psychologen,
maar kijk eens naar die dikke
rode cirkel rechts.

Die maakte ik 2 weken geleden.
Heel ontspannen? bij de radio met 
ook toen al een uitzending over het virus.


Het mindful borduren
bevalt zelfs zo goed dat ik mijn lap moest
verlengen.

Op de echte rafeltjesmanier!

Je bent mevrouw Rafel of je bent het niet!

Al dat gezit bij de tv heeft nog een
gunstige uitwerking:


De babydeken in wafelpatroon
is bijna af.

Het is zo'n patroontje
dat een beetje klassiek is
en altijd wordt gewaardeerd.

Ik kom weinig aan bloggen toe.
Maar probeer iedere dag wat te posten
op instagram.

@rafelsenrozen

Stay strong!







5 opmerkingen:

  1. Heerlijk om een hobby te hebben in deze nare dagen. De schutting is mooi, hopelijk blijft ie een tijdje staan.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige schutting, niet voor niks zo lang gewacht. Nu kun je weer in je eigen tuintje bezig. Je lap is prachtig, je kunt er zo wel een pronkrol van maken...
    Heerlijk om,tussen alle zorgdingen, ook iets moois als een babydekentje te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige schutting en heerlijk als je lekker een werkje onderhanden hebt. Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik lees bij jou dat je met jouw auto-immuun ziekte tot de risicogroep behoort en ineens schiet mij te binnen dat ik ook een auto- immuun ziekte heb, hypothyreoïdie. Tja als je goed ingesteld staat op medicijnen verdringt zoiets weleens even naar de achtergrond.
    Nou ben ik toch wel voorzichtig omdat ik twee hele kwetsbare mensen om mij heen hebt.
    Heerlijk kleurtjes wol heb je gekozen! Veel breiplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat weer een mooie nette schutting! Fijn als straks het weer omslaat, lekker in de tuin rommelen en af en toe een steekje zetten en gelukkig geen klapperende schutting meer!!
    Groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen