maandag 18 september 2017

Circushondje.

Af en toe is het verleidelijk 
om een kunstje
telkens te herhalen.


In dit geval is het mittens breien. 

Met deze blauwtjes ben ik nog bezig.


Maar ik maakte al 3 andere paren. 

Het materiaal
(Rowan tweed)
was bedoeld voor de retrosjaal 
van Wieke van Keulen

Maar die sjaal werd niet wat 
ik ervan verwachtte.

Ik herinner me dat de 
oude Mevrouw Rafel 
de sjaal 
"het museumstuk!"
noemde. 


Het is een ideaal werkje
voor onder de koffie.

Ik deed het kunstje nu zo dikwijls 
dat zelfs
praten en breien lukt! 


Dat circushondje
inspireerde me  zelfs
tot een snelle tekening 
in mijn dagboek.

Als onze Liz kon 
praten,
wat ze gelukkig niet doet,
had ze het vast en zeker zielig gevonden
zo'n rokje.


De dame maakt het zich
gezellig op de bank.

Heerlijk zo op een vachtje.


Wat was de zomer snel voorbij! 

Ik moest even schakelen hoor! 
Want de zomer is mijn favoriete jaargetijde.

Tijd om met weemoed afscheid te nemen.

Niet meer even een vroeg ommetje 
door de tuin:
even een bos druiven krenten.

Of een snelle kop koffie
op het bankje naast de achterdeur
met haakmandje onder handbereik. 


Dat kan ook weer binnen blijven. 


In een ander mandje zocht ik wat 
borduurwerkjes om mee te nemen
naar de eerste Bee van het jaar.

Het werd een vrolijk weerzien. 
Toch wel gezellig dat 
alles weer start! 

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke handschoentjes ,keuze volop ja jammer dat het snel voorbij is die zomer ik ben ook echt een zomer mens

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och, die Lizzy is toch wel een dotje! Ze geniet van haar lekkere plekje, dat mag ook wel met al die nattigheid. Het is zó jammer, dat de zomer zo snel afgelopen is. September geeft toch heel vaak nog een paar mooie weken, om rustig naar de herfst toe te groeien. Jammer, dat het dit jaar niet zo is. Heel verstandig om je wol te recyclen in iets wat je wél draagt. Mittens zijn ook mijn favoriete werkjes, erg leuk om kleurtjes op verschillende manieren te combineren. Leuk om weer naar de Bee te gaan, gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen