maandag 27 maart 2017

Het handwerkkwartiertje.

Een kwartiertje maar...


dat was wat er de afgelopen week 
dikwijls overbleef 
om met draadjes te werken.

De oude Mevrouw Rafel 
wordt nu toch wel heel oud.
En kan steeds minder.

Daardoor wordt mijn werk steeds meer.

Gelukkig hoef ik het allemaal 
hopelijk
niet alleen meer te doen,
want dat zou wel erg zwaar worden.

Ik zeg hopelijk.
Alles is nog niet in 
kannen en kruiken.


Ik kon het niet laten 
om zo'n leuke kaart mee te nemen
uit m'n vaste kaartenwinkeltje.

Het komt vast goed.

Maar nu is het nog eventjes druk.


Natuurlijk zou ik heel graag 
een middagje 
met de inhoud van dit mandje spelen! 


Maar met af en toe een draadje
kom je ook een heel eind.

Een draad wegborduren.


Of wat blokjes haken.

Zo even in het namiddagzonnetje
geeft toch weer energie.


Heerlijk dat het lente is.

Op de markt kocht ik een dikke bos tulpen.

Zo zijn ze op hun mooist! 


Ook bij de sloot is het lente.

Heel goed kijken:
een eend met pijltjes.

Dat beest kon harder lopen 
als m'n telefoon bij kon houden.


Moedereend had zo'n haast
dat ze zelfs eentje vergat.

Mam! Maham! 

Overigens vrees ik dat 
er veel kleintjes zijn opgegeten.
Deze foto's nam ik afgelopen vrijdag.

Toen ik vanmiddag langs kwam
zag ik er nog maar twee...
Ik hoop maar dat het een ander nestje was. 




4 opmerkingen:

  1. Hopelijk komt er hulp voor je, want alleen is haast niet te doen met de zorg voor oude Mevr. Rafel. Leuk borduurtje en mooie gehaakte blokjes.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wja heerlijk lente en hoop voor je dat je ondersteuning krijgt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sterkte met de zorg, hopelijk komt er snel ondersteuning voor jullie beiden!! En fijn dat je de zon blijft zien, Anny :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoop dat er hulp komt en wat een mooie deken

    BeantwoordenVerwijderen