dinsdag 17 oktober 2017

Psst!


Daar ben ik weer! 

Ik ben het: Kitty.

En kijk eens ik heb ook al een nieuw vriendje.
Keesje.

Ja. U ziet het goed.
En ook een rood jurkje.

Maar dat is nog niet af, dus mag het nog niet helemaal
op de foto.

Gisteren dacht ik even te bloggen 
op de tablet.

Dat gaat maar matig hoor! 
Het gaat als dikke stroop.

En dit apparaat is wel wat groot.
dus geef ik het maar over aan 
Mevrouw Rafel.

Ja, ja, een nieuw vriendje!
Keesje?

En onze Lizzy dan?


Die lag zo lekker te slapen met haar 
kinnetje op Kitty.

Eerlijk gezegd vond ik haar nogal bloot! 

Dus begon ik een jurkje 
te haken.
En nu wordt ze eigenlijk veel te deftig 
voor Liz! 

Ze heeft het trouwens flink in haar bol.
Direct aanpappen met Kees.


Er is er hier nog eentje die het hoog 
in haar bol heeft: 

de buurpoes.

Gisteren betrapte ik haar 


op de tafel in het prieel.

En moest meteen denken aan de tekst 
van een liedje uit de
musical "Cats":

a cat - some spoken words are true,
don't speak, till you are spoken to! 

we durfden dus echt niks te zeggen!

Voor Lizzy komt er vast en zeker 
ook nog een 
sokpop.

Wat eenvoudiger.

Met gepunnikt haar.


Moet gaan lukken.
Gisteren vonden we dit bericht in de krant.

Het ging uiteindelijk over een festival
met als thema de plaats
in de maatschappij van ouderen.

Over dat in onze samenleving ouderen 
er niet zo meer toe doen.

Terwijl wij. Ja, ik schrijf wij,
want ik ben ook niet meer
piepjong,
nog best voor die maatschappij van waarde kunnen zijn.

Ha, mijn mantelzorgtaakjes wachten. 

Wie weet vind ik ook wel een
cursus punniken voor gevorderden.

Ik kan hem wel gebruiken! 
😃







2 opmerkingen:

  1. Hallo Kitty, jullie hebben het echt gezellig samen, zie ik! Je jurkje wordt schattig en de muts staat je beeldig. Waarom zou je nog gepunnikt haar willen hebben? Zo is het ook prima... Het is wel een beetje zielig vor Lizzy, maar mevrouw Rafel gaat vast nog wel een nieuw vriendje voor haar maken.
    Ik ben er van overtuigd, dat wij ouderen ( ook niet meer piep) heel belangrijk zijn in de maatschappij..veel ondersteunend werk, waar een ander geen oog voor heeft. Omdat ze naar een mobieltje staren en een geleidehond nodig hennen om veilig van A naar B te komen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent zeker van waarde als je ouder bent ( alleen niet zo in onze nederlandse cultuur) ! En je bent zelfs nog mantelzorger ook. Dus dubbel waardevol ! En een cursus punniken heb jij toch niet nodig.

    BeantwoordenVerwijderen