maandag 5 december 2016

Onmogelijke klussen.

December is de maand van de 
onmogelijke klussen. 

Maar wat in ieder geval
geen klus meer is die vragen oproept
is het doorrijgen van 
de bokkenpootjes, eh, berenpootjesblokken 
dankzij alle leuke reacties die ik erop kreeg.

Niet iedereen is een geboren quiltSTER. 


Maar dat doorrijgen mag natuurlijk niet te ver gaan! 
Mijn  volgende bloemenmandje is af.

Maar kijk goed:
de rijgdraden zitten er 
nog in! 
Zo'n haast had ik om hem even bij mooi 
licht op de foto te zetten.


Het blijft heerlijk om te doen.


Telkens nieuwe blommen te ontwerpen.

Al is het vaak wel 
een beetje van mezelf en een beetje van iemand anders. 


Al blijven deze zwierige
"Annybloemetjes"
wel mijn favorieten.

Maar we hadden het over 
onmogelijke klussen.

Het kopen van een kerstboom
bijvoorbeeld.

Nou ja,meer de vraag: 
"hoe krijg ik hem thuis?"

En het is er niet eentje,
het zijn er twee.
Want de oude mevrouw
wil er ook wel een boompje.


Kijk, hij staat al.
Dus zo onmogelijk was het blijkbaar nou ook weer niet.

Maar oh, dat gedoe.
Hoedenplank uit de auto,
achterbank omlaag,
Boom 1 erin sjorren,
Dan boom 2! 

En thuis alles weer in omgekeerde 
volgorde.
Brr. Klusje half geklaard.
Die van mezelf zet ik tegen
het einde van de week wel op.


Voorlopig maak ik het gezellig 
met een mini boompje
van de supermarkt.

En in december wacht er nog een 
haast onhaalbare klus: 

de watermeter opnemen.

Zonder in de put te duikelen.
En dat natuurlijk ook twee keer! 

Als alles goed gaat 
komt er vanzelf weer een blogje! 


5 opmerkingen:

  1. Wat een schattige blokjes! Mooi klein boompje!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattige blokjes! Mooi klein boompje!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke blokjes heb je. Kerst is toch ook lekker rustig aan, dus geniet lekker bij het opzetten van de tweede boom

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ziet het er gezellig uit op je blog. Ik heb enkele verhalen gelezen en vind je foto's ook heel leuk. En wat zijn ze grappig, die gebreide vogels !

    BeantwoordenVerwijderen