dinsdag 13 mei 2014

Een nieuw thuis.

Mevrouw Rafel is er wel, maar ze is er niet! 

Deze zin leerde ze van de eekhoorn uit de verhalen van Toon Tellegen.
Die eekhoorn is er ook weleens niet terwijl hij gewoon thuis is. 

Nee, Mevrouw Rafel ruimt haar woonkamer leeg.
Het hele huis staat vol met dozen. 

Er komt een nieuwe vloer.
En er moet geschilderd.

EN:


Dit Hollands kabinet uit 1860 
moet weg! 

Het kastje krijgt een nieuw thuis.
Volgens mij  krijgt hij daar weer de liefde die hij verdiend.
Je hoeft dus niet meer te reageren.
Dank je wel voor alle leuke reacties. 


Het grenen kabinetje heeft leuke oude details.


En hele oude scharnieren. 

Het kastje bestaat uit 2 delen.
Het is 88 cm breed, 48 cm diep (de commode) en 180 hoog. 
Het onderste deel kan ook als commode gebruikt worden.
Het bovenste deel heeft een uittrekbaar schrijfdeel met leuke vakjes.

Het is niet m'n gewoonte om m'n blog als "marktplaats" te gebruiken.
 Een eerdere liefhebber haakte op het laatste moment af ! 
En naar de stort is ook zo wat! 

Je begrijpt dat ik weinig tijd heb om bij jullie allemaal 
te reageren! Maar dat komt wel weer.

 In een gestolen halfuurtje blijf ik wel jullie blogs lezen! 

6 opmerkingen:

  1. Oh wat een drukte. Woonde ik maar in de buurt, stond ik vanavond nog op de stoep.
    Succes met al het werk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een drukte in huize mevr. Rafel. Nou volgens mij zullen ee best liefhebbers voor je kast zijn. Heel veel sterkte met deze grote klus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt?? Deze prachtige kast? Waarom moet-ie weg.. hij is zo mooi!!
    Een beetje Annie Sloan Krijtverf erop, en hij kan weer helemaal mee!! Jammer dat ik niet bij je in de buurt woon, dan had hij vast een mooi plekkie gekregen!
    Ik ben wel heel benieuwd wie je er blij mee gaat maken ;)
    En.. veel succes met al je vernieuwingen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer, ik woon te ver weg,
    veel succes bij de werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Via m'n iPad kan ik niet in mijn eigen blog! Kwestie van inloggen. Maar de kast krijgt een goed huis. Anny( Mevrouw Rafel)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig heb je iemand gevonden. Zo'n mooie kast verdient dat gewoon. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen