maandag 22 mei 2017

Leeg!

"Ik ga nog even langs de boekhandel hoor,
want ik heb niks meer te lezen!"

zei ik afgelopen vrijdagmiddag
tegen de oude mevrouw.

Ze weet dan dat het wel wat langer kan duren. 

Ik moet natuurlijk alles even besnuffelen! 


Deze feelgood van Jenny Colgan 
was jammer genoeg uit.

Weer zo'n heerlijk winkeltjesboek.

Dit keer een kleine bakkerij op een 
eiland voor de kust van Cornwall
dat alleen bij laag tij 
te voet (of per auto)
bereikbaar is.

En waar kwam ik mee thuis denk je?


Twee lege boeken.

"Dat schiet niet erg op!

was het droge commentaar 
van moeders.

Een prachtig schetsboek
met heel glad papier
speciaal voor kleurpotlood.

En een boekje dat kan worden
ingericht als 
bulletjournal.

Da's nieuw voor mij.

Bulletjournals
zijn voor zover ik het snap 
uitgebreide agenda's
die je zelf helemaal inricht.

Wel volgens een vast schema.
Maar naast ruimte voor 
maand- week- en dagoverzichten
kun je natuurlijk ook ruimte inrichten 
voor allerlei lijstjes.

Mocht je er meer van willen weten:
in de laatste Flow staat een artikel 
over bulletjurnals.

Ik ga hem gewoon als klein 
tekenboekje gebruiken.

Misschien wel voor een klein
iedere-dag-project.

Dat is altijd goed voor de inspiratie! 


Dit van waardeloos papier gescheurde
beertje
maakte ik vrijdag om 5 minuutjes
voor half twaalf.

5 minuten voordat ik 
moest  gaan koken.


Nog effies wat doen.
Er lag nog wat oud restjesverfpapier
en een folder van Didi.


Dit weekend letterde ik 
er nog wat bij.




Naast de twee lege boeken
kocht ik ook nog een lief bloesje.

Het beloofde mooi weer te worden
en bij 
het vullen van mijn slaapkamerkasten
kwam ik erachter dat ik voor de zomer 
nog wel iets luchtigs kon gebruiken.


Dat lieve labeltje ontsnapte niet 
aan mijn veranderdrift.

Een kattebeest met echte stoffenstrik 
was zo geboren. 

4 opmerkingen:

  1. Wat een superleuke beer. zo zie je maar het is geen waardeloos, maar kosteloos papier. Nog erg waardevol als je er iets in ziet. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, dat is zo heerlijk: snuffelen in de boekenwinkel (alsof ik in de bieb niet genoeg door de handen krijg). Ik heb nu weer een leuk boek liggen: De boekenwinkel op de hoek van Annie Darling. Moet een serie worden over winkels in een straatje..
    Je werkjes zijn schattig! Zo zie je maar, wat er mogelijk is met " afval" materiaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi, wat ben je weer heerlijk bezig geweest! Dat boek wil ik ook graag lezen, jij boft wel hoor, met een boekhandel die dit soort leuke boeken gewoon in de kast heeft staan! Je blijft steeds een bron van inspiratie Anny! En.. voel je je weer wat beter?
    Liefs xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk beertje geknutseld.
    Heel lang geleden zat ik op de KVJV opleiding.
    Daar mochten we beslist niet spreken over waardeloos materiaal. Immers het is niet waardeloos, wel mochten we het over kosteloos materiaal hebben.
    Inderdaad, daar kan je de leukste creaties mee maken, zonder dat het iets kost.

    BeantwoordenVerwijderen