maandag 24 april 2017

Omgekeerd.

Uit de tijd dat ik ernstig ziek was 
herinner ik me de 

omgekeerde troost

die ik mensen vaak gaf.

"Oh, nee hoor, het gaat best goed met me!"

Op de vraag hoe het ging.
Terwijl het zwaar afzien was.

Iets dergelijks heb ik nu met 
de zorg voor de oude mevrouw.

Omgekeerde geruststelling.

"Oh, nee,het lukt wel hoor! 

Terwijl het nog steeds 
voelt als dweilen met de kraan open.


Gelukkig ben ik heel goed in het 
reserveren van me-time.

En zo ontstond deze collage.

Die foto van de Goudse Gaper
vroeg er gewoon om 
om verwerkt te worden in een collage.

Die me-time is heel belangrijk.
en de kurk waarop ik drijf.

Naast het betere plakwerk


is ook tekenen 
heerlijk om op te pakken.

Net zoiets als haken:
je kunt er ieder moment mee starten en stoppen.
Dus haalde ik m'n kleurpotloden 
te voorschijn.


Op het gebruik van kleurpotloden 
wordt ten onrechte 
vaak een beetje neergekeken:

kleuterspul! 

Maar ik werk er heel graag mee.


En ja hoor!
Daar zijn ze weer:
de beestjes in een wagentje.

Al sinds een cursus in 1996
teken ik beestjes in wagentjes.


En bloemen en planten 
komen ook altijd weer terug. 


En.. gewone huishoudelijk klussen
zoals koken
kunnen ook heel ontspannend zijn:

Een plaatpizza
van kwark-oliedeeg en
van hetzelfde deeg kaneelbroodjes.

En dat allemaal op dezelfde bakplaat. 

Nee. ik verveel me nog niet! 

4 opmerkingen:

  1. Dat kan ik me zo helemaal voorstellen dat je je niet verveelt, en kleuren, ik ben er dol op, en gelukkig "mag" het ook weer....kleuren voor volwassenen heet het dan, leuke tekeningetje, zou je in een boekje moeten zetten, een tekenboekje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik geloof graag dat het zwaar is... veel sterkte! Me-time is erg belangrijk! Ik zit regelmatig even in mijn eentje achterin de tuin om alles te laten bezinken en energie op te doen.

    Hier nog zo eentje die graag met kleurpotloden werkt. Heerlijk! Maar je hebt kleurpotloden en kleurpotloden en ik zie daar op de foto die hele fijne (heb ik er ook een aantal van). Die glijden over het papier en zijn niet stroef.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kleuren is zo heerlijk om te ontspannen! Lekker, die plaatpizza.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die balans is zoo belangrijk.. je kunt niet alleen maar voor iemand zorgen zonder zorg voor jezelf. Maar toch Anny, als ik dichterbij zou wonen kwam ik je even een dikke knuffel geven! xxx

    BeantwoordenVerwijderen