dinsdag 21 augustus 2018

Weemoed.


Het einde van de zomer nadert.

Dat stemt me altijd weer weemoedig.
Deze week kocht ik een kilo
zomerappeltjes.
Die nieuwe oogst herinnert me eraan dat 
het eerdaags toch echt herfs wordt.

Overal beginnen ook de open dagen weer. 


Vandaag kwam ik zo een oude bekende tegen.

Het is dik twintig jaar geleden dat ik deze crazy quilt maakte. 


Moest even op zoek naar de beertjes!

Deze week is het 28 jaar geleden dat ik 
een borstamputatie onderging.

Zolang is het al geleden dat ik kanker had.

Tijdens het bestralen borduurde ik een rand beertjes.
En ik hoef ze nooit meer te zien.
Zo dacht ik lange tijd.
Het quiltje mocht ook wel weg.


Een crazy maken is heel leuk.
Ik kon helemaal los gaan met rare stoffen
en borduren.

Opde terugweg naar huis kocht ik een bos asters.

De herfst is onontkoombaar. 


5 opmerkingen:

  1. Wat weer een leuke kleurige journal tekening.
    Jou crazy quilt is wel erg mooi. Geloof ik zeker, dat het een leuk werkje is om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms heb je spulletjes met soms een beetje nare bijsmaak en wil je ze het liefst ver wegstoppen of helemaal wegdoen, maar ze horen ook bij jouw reis door het leven.
    Dan is het mooi om ze toch terug te laten komen in een mooie nieuwe herinnering.
    groetjes van Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch kon je de beertjes en de quilt niet weg doen....
    Bijzonder om bij jou nu te lezen over je borstamputatie, mijn vriendin heeft het deze week ondergaan alleen kreeg zij er gelijk een borstreconstructie bij. Fijn om te lezen dat het 28 jaar geleden is, lijkt mij wel spannend als je het hebt gehad....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het blijft een voor- en namoment in je leven. Zo ingrijpend! En dan dat werkstuk, wat bij die tijd hoort - zo gezien is het een schattig werkstuk.
    Maar jij weet, wat er allemaal in verborgen zit. Wrang, pijnlijk en toch dierbaar. En de beertjes zijn heel lief.
    Maar je journalbladzijde is weer top! en die asters, ja, als ik die zie wordt ik ook "mankeliek". Zo heet dat weemoedige gevoel hier in Friesland. Ik ga deze week maar voor een paar zonnebloemen....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi werk en ja al zoveel jaren verder. Het verhaal van een leven door de tijd .
    Mooi quilt en mooi journaal

    BeantwoordenVerwijderen