zaterdag 14 juli 2018

Bezem.

Zelfs de bezem hebben we weer terug gevonden.

Ook de gieter staat weer op 
zijn vertrouwde plekje. 

De jongste visite op 
de 101e verjaardag van de oude mevrouw
was helemaal losgegaan in de tuin.


De meeste spulletjes vonden we terug 
in “het bos”,
bij de bomen achterin de tuin. 


Bij een feest horen slingers! 




Deze uit een van de laatste nieuwe 
Engelse Mollie Makes 
maakte ik niet voor omi’s verjaardag. 

Die was om weg te geven.
En hij viel gelukkig goed in de smaak. 


Verder doe ik niet zo bar veel.

Summertime and the Living is easy!


Nou, het leven is niet helemaal zo gemakkelijk 
als de songtekst suggereert. 

Mantelzorg kost veel tijd en
hulp vanuit de WMO 
is er gewoon te weinig.

Maar ja, ouderen moeten nu eenmaal zo lang mogelijk 
thuis blijven wonen.
Maar hoe dat eigenlijk moet,
ja, daar is nooit goed over nagedacht.

4 opmerkingen:

  1. Ja, voor die zorg moeten we zelf voor opdraaien... maar wel gefeliciteerd met omi's 101 e verjaardag! Jullie hadden er prachtig weer bij, dan krijgt de visite de kans de tuin een beetje te "veranderen".
    De gehaakte slinger is wel heel erg schattig. Trouwens, die beertjes voorop het tijdschrift vind ik ook uit een hoge "beeldig" categorie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke slinger. Een beauty!
    Ik denk er wel eens over na hoe het zal zijn als wij zelf ver in de 70 zullen zijn. Wat zal er dan nog voor zorg voor ouderen zijn? Ik denk dat er dan bitter weinig over is.
    Fijne zondag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, niet diep in de 70... Eind mei ben ik 69 geworden.

      Verwijderen
  3. Nog van harte gefeliciteerd met de mooie leeftijd van je moeder. En wat een prachtige slinger haakte je. Lees net in de reacties dat je pas 69 geworden bent, zou ik niet zeggen adv je blog ( wilde nu bijna U gaan zeggen....)

    BeantwoordenVerwijderen