woensdag 7 februari 2018

Kintsugi.


Misschien ken je het wel,
het repareren van porselein met goud. 

Het is Japans. 
En het heet dus kintsugi. 

In de laatste Marie Claire Idee


werd het idee van repareren 
doorgevoerd op textiel. 

Precies iets voor Mevrouw Rafel. 

Niet dat ze veel doet: 
een klein hondje is net een peuter,
hij vraagt als ie wakker is constant aandacht. 


Het rijgwerk in goud deed me denken 
aan de kleine kantha achtige blokjes 
waarvan ik ooit een 
quilt wil maken. 

Precies een werkje dat wel kan. 

En ook hele kleine blokjes haken lukt. 

Het rijgen met gouddraad 
komt gewoon op mijn verlanglijstje. 


3 opmerkingen:

  1. Tja, die kleine denkt natuurlijk: ik ga wat doén met mijn leven! Er valt ook zoveel te ontdekken en mee bezig te zijn..... Ik heb die goud techniek wel eens ergens gezien, maar de naam wist ik niet . Prachtig idee eigenlijk: op een mooie manier een twee leven geven aan een geliefd voorwerp. Ik heb ook wel borden gezien met een kram over de scheur. En natuurlijk zet je het idee snel over naar textiel! Wie weet kun je al snel met goud bezig....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel aandacht en zorg, maar dan heb je wel heel leuk gezelschap! Leuke manier met werken met goud.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag medequiltser , ik zag bij U in de index dat U de Scandinavian quilt heeft gemaakt. Kunt U mij vertellen waar ik het Patroon kan kopen > Bij voorbaat dank.

    BeantwoordenVerwijderen