woensdag 5 juli 2017

Een dagje zonder.

Ha, zonder telefoon, denk je dan al snel. 


Nee! Zonder de familie Cazalet.


Het eerste deel verscheen hier in 
het Nederlands 
een dikke maand geleden.

Oh, een dagje zonder was zou ook
wel eens leuk zijn.
Even de droger uitzetten! 
Ben zo terug. 

Die Cazalet-familie
gaat echt onder je huid zitten.
Natuurlijk kon ik niet wachten op het
tweede deel dat pas in 
het najaar uitkomt.

Ik bestelde de overige 4 delen 
gewoon in Engeland.

En zit nu middenin de Tweede wereldoorlog.
Het tweede deel
"Marking Time" heb ik net uit.
(niet op de foto) 

Ik snap wel dat het zo'n succes was 
in Engeland.
Goed geschreven.
Sommige hoofdstukken worden vanuit
verschillende familieleden verteld.
Soms is er een hoofdstuk
waarin 1 persoon een hoofdrol speelt.

Zo worden gebeurtenissen 
uitgediept en verklaard. 

Op het ene moment 
zit je met de kokkin de en chauffeur
in de bioscoop.

Even verder vraagt een van de tieners 
zich af 
waarom haar ouders elkaar 
niet de waarheid vertellen over een onderwerp.

Je snapt dat dus er niet zoveel tijd overblijft voor de
draadjes en lapjes.
Bovendien is het mooi zomerweer.
Tijd om erop uit te trekken.


Ik tekende wat op het ateliertje.


Het vel me op dat ik wel heel veel 
beestjeskaarten
koop of krijg! 


En het jaar is ook al weer half om! 
M'n dagboek hangt nu al aan elkaar 
met washi tape! 


3 opmerkingen:

  1. Verdrinken in een prachtig boek, hoe heerlijk is dat. Ik begrijp niet dat er mensen zijn die niet lezen. Tijd moet je nuttig besteden, en het lezen van een goed boek zie ik niet als tijdverspilling. De genoemde boeken maken mij hebberig.
    Bedankt voor de tip!
    Groetjes El

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yess......ook hier slaat de hebberigheid keihard toe! Een heerlijk gevoel als er een stapeltje fijne boeken klaar ligt. Dan zit ik elke vrije minuut met het boek: even een stukje... Ik zie in je rekje met mooie kaarten ook mijn favoriet : die poes met haar polsbanden en de glazen bol. Ik heb die afbeelding op paginagrootte, schitterend.
    Je boek ziet er prachtig uit, washi tape is toch echt leuk voor zulke dingen. Je krijgt er een feestelijk gevoel van, zodra je het weer ergens gebruikt.
    Geniet zo veel mogelijk van de combinatie mooi weer/mooie boeken 🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Genoeg leuke dingen , ik hou ook van lezen ,maar kan momenteel minder mijn aandacht erbij houden ,komt vast weer ,ik begrijp dat je het eigelijk in een adem wil lezen zo leuk ,nou geniet er van

    BeantwoordenVerwijderen