dinsdag 14 februari 2017

Een gouwe ouwe.


Gisterochtend deed ik de wekelijkse boodschappen bij 
de kruidenier die vroeger zei
op de kleintjes te letten.


De hartjessnoepjes waren in de reclame.
Het leek me wel leuk om een pot
op tafel te zetten, zo rond Valentijn.


Ik heb ze niet allemaal gelezen hoor 😊!
Maar ze gaan zeker met de tijd mee.

App me! 

Die hartjes voerden me terug naar een 
avondje met onze quiltgroep
waar deze snoepjes gebruikt werden om 
te loten.

(Waarom er geloot werd is me ontschoten,
maar wel dat het lastig was om ze te vinden.
Nou nu in de supermarkt lag een fikse stapel) 


Ik maakte er een strip van.

"De jongens, mijn toenmalige hondjes
Jimmy en Nikki
hadden altijd de hoofdrol.


De tekening staat toevallig al een paar weken
op tafel.


En is nu wel heel toepasselijk. 


Met dit mooie weer is het beslist geen straf 
om even te haken aan mijn tweede
southbaysjaal.


De eerste was heel snel af.
En ik heb er deze winter al heel veel plezier van gehad.

Die groen-paarse unicat sjaal begon ik
op een kokend hete zomeravond 
toen ik even iets eenvoudigs zocht om te doen.

Deze grijze lag bij de oude mevrouw 
en werd even op vakantie gestuurd.


Maar nu is ie terug en wil ik hem graag afmaken.


ik werk nog steeds vanuit m'n 
mobiele atelier.


Dit geweldige uitzicht had ik afgelopen 
zondag vanuit het atelierraam.

Het is er altijd steenkoud,
behalve in de zomer... 
dan is het een ideale plek. 

2 opmerkingen: