donderdag 23 februari 2017

Buiten

huilt de wind om het huis! 


Maar moeder breit een warme sjaal.

Moeder?
Een warme sjaal?

Welnee:
Anny breit een want.

Maar misschien herkende je al 
wat zinnetjes uit het liedje
"Toen was geluk nog heel gewoon!"

Het liedje speelt de hele 
middag al door m'n hoofd.

Waarschijnlijk door de storm.


Terwijl het er om half twee nog zo heerlijk uitzag.

Heerlijk eventjes droog om met de hondjes.

Medicijnen halen voor Ptolomy 
bij de dierenarts.
(Tollebol raakt op leeftijd en 
alles gaat niet meer vanzelf!) 


Het lastige is dat 
die dierenarts
de buurman is van 
de Quilthoeve.

En daar moet ik dan ook eventjes 
naar binnen.

Ingrid & Co zijn gek op leuke stempels.

Zo'n zakje alleen al is toch 
te leuk?
Gewoon klein geluk! 


Tegenwoordig koop ik alleen nog 
fat eights! 

Ik kom om in de stof
en ik geef het toe:
een echte fabric junkie.

Maar een stipje kan er altijd wel bij. 


 Nog even terug naar moeders die 
een warme sjaal breit,
oh, nee, Mevrouw Rafel
breit een want.

Met patronen uit het mooie Noorse boek.

Hierboven zie je de binnenkant van de want.
Bovenaan het blogje staat de voorkant.

Het breien gaat nu heel wat makkelijker dan
die horror-eekhoorn-wanten! 

Maar nu gebruik ik een dunne merinowol.
En niet de stugge Letse wol.

Die wanten worden misschien niet zo 
sterk!
Dan worden het maar Zondagse wanten... 


Nu weer snel aan de slag:

Sybrand wil aandacht! 


Ik downloadde de Kamergotchi app
van Arjan Lubach.

En zorg nu voor een lijsttrekker.

Hij is nogal lastig.

Ik weet niet of ie 15 maart wel haalt! 



2 opmerkingen:

  1. Haha, heerlijke post Anny! Je want wordt prachtig, wat een mooi patroon! En met andere wol weer nieuwe uitdagingen ;o) Veel plezier met je stofjes en je app en lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En hoe is het nu met de lijsttrekker? Is hij het land ingestormd? Je want wordt prachtig, die wol is er heel mooi voor. Dat worden wantjes voor de sjiek.. , als je weer naar de quiltwinkel gaat. Wel een mooie combinatie: de quiltwinkel naast de dierenarts. Ik zou een bezoek aan de dierenarts ook combineren met de lapjes!

    BeantwoordenVerwijderen