maandag 2 januari 2017

Erfelijk.

Bij ons is het erfelijk:

Het second sock syndroom. 

Van mijn oud-tante Marie
erfde ik 
de eigenschap om de tweede sok
duidelijk kleiner te breien dan de eerste.


En omdat dit paar sokken niet voor mezelf is
maar voor een van onze oud quiltgroepleden
moest ik wel meten en meten
tot het helemaal goed is.

Van Tante Marie
( ik zocht te vergeefs een foto van haar.)
is  bekend dat ze rekte en trok totdat de sok 
min of meer
even groot leek.


Er bleef nog voldoende wol over om
weer een wolletje toe te voegen
aan mijn crisisdekentje. 


Dat dekentje
begon ik in 2012 midden in de crisis.

Volgens de politici is die crisis
inmiddels over.
Niet dat we er veel van merken.

In die tijd verdwenen bijvoorbeeld
de verzorgshuizen voor ouderen.

En wat er voor terugkwam?

Niks! 

Om maar even een voorbeeld te geven.



Het dekentje is opgebouwd uit domino squares.

Waarbij je blokjes breit.
Met een oneven aantal steken 
en in het midden 
een dubbele mindering.

Super simpel en heel leuk om 
alle restjes op te maken. 


Bij het dekentje moest onze Lizzy 
natuurlijk ook weer
op de foto.

Ze is morgen jarig, de kleine schooier!
Hier op de foto als puppy!

Maar morgen wordt ze alweer 7!


Ze droomt natuurlijk van een
nieuw poppenkind.

Oh,ze speelt nog zo graag.

Vergeet ik toch bijna
om een
Gelukkig Nieuwjaar!
te wensen.

Heel veel
plezier
met lapjes en draadjes! 

6 opmerkingen:

  1. Gelukkig Nieuwjaar voor jou en voor Lizzie in het bijzonder - zeven jaar! In de bloei van haar leven, toch? Ze verdient een mooi poppenkind om mee te spelen, want spelen houdt je jong!
    Vanmiddag hoorde ik een verhaal over een bejaarde vrouw, die na een heupoperaties, de volgende dag al weer thuis was. Ze moet het met een beetje thuiszorg maar doen! Zo iemand hoort in een verzorgingshuis, waar ze goed op haar kunnen passen. Ik ben zó blij, dat mijn moeder nog heel goed voor zichzelf kan zorgen. Het is nog steeds crisis.
    Het sokkensyndroom geldt ook voor wanten, kan ik uit ervaring vertellen 😄

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk!!!! Ik geniet.
    Alle goeds voor 2017, en dat het ook voor jullie een goed jaar mag worden.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi dat dekentje uh..... daar ben ik ook eens aan begonnen maar waar heb ik het gelaten ??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hieperdepiep HOERA voor Lizzy!!! Kom maar op met de cadeautjes, moest ik van Gootje schrijven,... ;o)
    Fijne dag vandaag!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd voor Lizzy! Dat wordt een mooi dekentje, je crisis deken.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij ook gelukkig nieuwjaar en nog vele jaren voor je hondjes.
    Leuk je crisisdekentje weer te zien.

    BeantwoordenVerwijderen