maandag 12 december 2016

Rommelig.


Zo tussen Sint en Kerst is het best 
een rommelige tijd. 

Er komt dan ook weinig werk uit m'n handen.

Nou ja, er komt wel werk uit m'n handen
maar daar is 's avonds
weinig tastbaars meer van over. 

Koken, de boodschappen,
 m'n eigen achtertuin nog opruimen,
laat niet lang iets tastbaars achter.

En het moet gebeuren.

Zaterdagmiddag blokte ik 
een uurtje en maakte


dit hondebeest voor op een boekje
met voornamelijk tekeningen van de hondjes.

Ik heb ook overal een boekje voor. ;-) 

Ik ben gewoon gek op boekjes.
Als klein meisje maakte ik al
schriftjes en boekjes. 

Nu komt het er niet zo vaak meer van en 
koop ik iets.
Maar maak het wel een beetje meer van mezelf.

Niet alleen lege boekjes
vind ik heel leuk.


Een tijdje geleden hoorde ik dat dit boek
eind november uit zou komen.

Dat leek me wel wat.

Met twee handen breien is heerlijk.

En het is ook een leuk boek.


Deze muts staan op m'n verlanglijstje 
om te doen. 

Het boek bevat niet zulke heel ingewikkelde patronen.
Mittens, cols, sjaals en mutsen en
een enkele trui.

Wel leuk is dat er een trui van boven naar 
beneden
wordt gebreid. 
Dat soort patronen zie ik de laatste tijd vaker.


Ik kon het niet laten en zette
een polswarmertje op uit het boek.


Heel toevallig staat het patroon van \
mijn keuze ook in de laatste
"the Simple Things".

Even gezellig breien zo aan het eind van de middag.
Radio aan.
Hondjes tevreden...



Koffie met zelfgebakken gevulde speculaas.
En een sok.

Er ligt altijd wel een sok om even aan te breien.
Maar deze is speciaal.
Voor een van de leden van onze oude quiltgroep.

Ooit kreeg ze een paar zelfgebreide sokken
voor ons Sintekerst cadeautjesfeest.
En nu zijn ze versleten! 

"Ik brei wel even nieuwe hoor"
zei ik.

Ik hoor het mijn muziekleraar nog zeggen:
"If you want something done,
ask a busy person!"



4 opmerkingen:

  1. Wat een leuk nieuw blokje voor je boek.
    Heerlijk om in de verloren uurtjes even de pennen in de hand te nemen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van jouw blogje word ik altijd erg blij ,en ooh zo leuk dat versierde voorkantje met hondje ,maar eigelijk is alles leuk wat uit jouw handen komt ,en lekker geloof ik ook als ik naar die speculaas kijk ,lieve groet marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk blokje voor je honden-boekje! Ook ik wilde vroeger schrijfster worden. Nooit wat mee gedaan ;-)
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zulke dagen zijn er vaak: de hele dag bezig en 's avonds zie het niet terug.. Wel heel neig allemaal! Maar je werkstukken zijn weer top: die polswarmers zijn schattig. Helaas kan ik hier nergens meer The Simple Things kopen.. Anders was ik vast ook weer begonnen aan een nieuw setje. Geniet van de fijne momenten met de hondjes, het leven is goed!

    BeantwoordenVerwijderen