woensdag 5 oktober 2016

Even voorstellen...

Afgelopen weekend ging ik 
op zaterdagmiddag nog snel eventjes
naar de plaatselijke draadjeswinkel 
voor een bolletje 
bruine haakkatoen.

Je begrijpt wel dat ik 
alle kleuren van de regenboog 
in voorraad heb.

Maar bruin? 
Nee, dat is eerlijk gezegd
niks voor mij! 


In de winkel struikelde ik 
bijna 
over deze wielrenner. 

Ik weet alleen 
dat deze knapperd


Jos heet.

Hij schijnt gehaakt te zijn door 
een klant.
Het precieze verhaal erachter weet ik
niet.

Misschien is Jos 
gehaakt om voor Abraham 
te dienen bij een 50 jarige.

Ik moet wel zeggen dat m'n
fantasie direct op de loop ging.

Is het geen
plaatje? 
Stel je voor dat je aan zoiets 
gaat beginnen!
Petje af voor de maakster en
voor zoveel doorzettingsvermogen. 

Ik hou het maar bij wat kleiner spul
Maar waar dat bruine bolletje 
nu weer voor nodig was
blijft even geheim.

Ik weet nog niet 
of het wat gaat worden.

In ieder geval
ga ik geen familieleden 
of hondjes haken. 


2 opmerkingen:

  1. Goed, da t ik er niet bij was, want dan waren er vreemde dingen gebeurd! Daar zou je leuke dingen mee kunnen uithalen, hij lijkt me haast levensgroot...
    Zo beleef je nog eens wat, terwijl je onderweg bent voor een bolletje bruin garen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, wat een geweldig object! Ik kan me helemaal voorstellen dat de vrouw van Jos dacht: jij bent altijd maar aan het fietsen, zit hele dagen op die stomme racefiets.. nou dan haak ik je maar, dan zie ik je tenminste nog eens ;o) Geweldig Anny!
    Enne, bruin kan zoooo mooi zijn, echt waar hoor! Heb net een bruine sjaal af, die komt binnen een paar dagen op mijn blog. Heb je dat bruin misschien nodig voor een paar herfstbomen?

    BeantwoordenVerwijderen