donderdag 9 juni 2016

Op steeltjes.

De meeste patroontjes die ik voor de 
"ontploft"quilt gebruik 


knip ik uit de hand.

Niet omdat ik denk 
dat ik het beter kan! 

Nee hoor, het is gewoon gemakzucht.



"Oh, dat kan ik wel even zelf". 

Ook de stoffen die ik gebruik 


(heel vaak Kaffe Fasett stofjes) 
vragen om 
werken zonder patroontje. 


Het is erg leuk om 
de bak met stofjes door te ploegen 
(en een vreselijke bende te maken!) 
op zoek naar het juiste stukje.


Veel lapjes zien er ondertussen 
dus ook uit als een grote 
gatenkaas. 

Het eerste 
bloemenmandje is af.

Het is een woud van steeltjes geworden.
Wat ook niet hielp was het 
hengseltje.
Daarvoor koos ik een lichtgroen ruitje.

Door alle steeltjes zie je het bijna niet meer.
Dat  moet bij het volgende 
mandje anders. 


Ik speel ook weleens leentjebuur hoor.

Tegen de bij van Susan Smith 
kan niemand op.

Ik heb het patroon.
Dus wat let me om hem te gebruiken? 

Zonder dat ik het patroon had zou ik 
het minder gemakkelijk doen.

Midden jaren 90 deed ik 
een deel van de Bee's bij Ted Storm.

Voor iedere Bee maakte ik een 
werkje met patroontje.
En het was altijd zuur om te zien 
dat die patroontjes gewoon gekopieerd
en verkocht werden.

En ik hoefde er niet van te leven.
Het moet wel leuk blijven! 
Dus betaal ik voor wat ik gebruik.
Dat slaapt lekkerder. 


Ook met steeltjes:
de rozen.

Heel veel lezers zullen zich afvragen 
waarom het blog toch rafels en 
rozen 
heet.

Rafels, ja dat spreekt vanzelf.
Maar waar zijn die rozen? 


Hier! 

Mijn favoriete roos:
New Dawn. 

Hij bloeit maar kort.
Is een rambler.
En heeft uitlopers van wel 10 meter.
Dus is flink snoeien. 
Maar zo mooi. 


De tuin is nu op z'n mooist.

Zeker nu het zulk heerlijk weer is.


Eindelijk strandweer! 

Hoe ik daar naar verlangde blijkt wel 
uit deze tekening van 
9 november van vorig jaar... 

4 opmerkingen:

  1. je hebt helemaal gelijk: die KF stofjes zijn er perfect voor. Echt leuk om zo mee aan het werk te zijn. Het mandje straalt je tegemoet en ach, dat het hengeltje misschien iets duidelijker had moeten zijn.. al doende leert men!
    Geniet ook van je tuin, het ziet er prachtig uit allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijk om zo in je stofjes te spitten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat weer een gezellig blog. Werkt altijd erg inspirerend voor mij. Leuk dat je je eigen bloemen knipt, resultaat is erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is het weer leuk en ja die kaffe stofjes zijn geweldig ben ik ook gek op ,mooie rozen hier ook prachtig

    BeantwoordenVerwijderen