woensdag 13 april 2016

Wil u een stekkie,

een stekkie, een stekkie...


van de fuchsia.

Oh, nee van de stokroos! 


Het is echt klein geluk om weer in de tuin 
bezig te zijn.


Vanmiddag voor het eerst weer even een 
kop koffie buiten 
op het bankje naast 
de keukendeur gedronken.

Over klein geluk gesproken.

Daar hoort ook een klein 
buitenwerkje bij.


Een mandje katoen opgezocht.


Een klein grannydekentje 
komt altijd wel te pas! 

Ik moet wel m'n handen 
laten gaan 
want anders zit ik weer in de tuin te wroeten. 

7 opmerkingen:

  1. heerlijk even met mooie kleurtjes aan het werk, wordt schattig! Zomaar stilzitten is moeilijk, hoor! Zodra je gaat zitten, zie je weer iets waar aan getrokken moet worden of een andere plek moet krijgen... Heel verstanding om voor zulke momenten een haakwerkje paraat te hebben. Bij ons vliegen de clematissen bij de schutting op, eentje heeft zelfs al twee knoppen! Jouw stokrooskindje ziet er ook veelbelovend uit. De hondjes genieten vast mee, lekker buiten...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Werkt dat, een handwerkje buiten?
    Als ik buiten zit zie ik ook altijd sprietjes, onkruid, enz , voor ik het weet sta ik weer op de kop in de tuin. Buiten heb ik geen zitvlees.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed idee om een werkje in de handen te nemen,...
    anders blijf je bezig in de tuin,..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stekken van de stokroos is altijd heel leuk, zeker als er dan een jaar later van die prachtige stokken vol mooie bloemen in je tuin staan. Je haakwerkje is heerlijk, lekker vrolijk met al die mooie kleurtjes.
    Ik wens je een heerlijke dag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het was inderdaad heerlijk weer om buiten te zijn met schop hark of garen maakt niet uit. Gewoon genieten.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie vrolijke kleuren zijn die bolletjes. Ik hoop voor jou dat de stokroos het doet, ik heb het hier in de zandgrond al zo vaak geprobeerd, maar het lukt niet. Gelukkig wel genoeg vingerhoedskruid. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen