zaterdag 30 januari 2016

Een zonnetje!


Een paar steekjes maar! 

Eventjes een beginnetje opzetten.
Voor niks bijzonders hoor.

Het wordt gewoon een zogenaamd 
melkdoekje.


Ik ga het breien van deze bol Unicat.

Jeanet van het blij-dat-ik-brei blog 
verkocht ze met een kleine toeslag voor het goede doel:
de bouw van een schooltje in Kenia. 

Van die warme kleurtjes
fleur 
ik helemaal op! 


Wat een natte dag! 


De arme hondjes wachten bibberend in 
een warme handdoek 
totdat ze heerlijk geföhnd worden.

Hoewel terwijl ik dit schrijf schijnt er trouwens
een vals zonnetje.

Lekker vanavond breien op de bank.

Niet dat ik geen werkjes meer heb liggen:


Eindelijk zijn alle kleurtjes voor de 
grote granny haakdeken
binnen zodat ik de blokken kan afmaken. 

Het garen is lekker dik, heel erg zacht,
heel licht.
En:
het vreet garen.
Een echte shopkeepersdream dus.

Vervelen omdat het regent?
Nou nee!   

6 opmerkingen:

  1. Och, de hondjes zien er heel verregend uit....het was ook heel erg vanmorgen. Gelukkig hadden we later op de morgen boven Friesland een hele droge bui, waardoor iedereen het er snel van nam.
    Gelukkig hebben wij, hadnwerksters, altijd iets leuks om mee aan het werk te gaan. Die bol unikat is prachtig, dat wordt een schattig kippedoekje - wordt j toch blij van?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk Anny, breien met dit slechte weer.
    Ik hoop dat je vandaag lekker opgeschoten bent.
    je gebruikt in ieder geval hele mooie kleurtjes
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schattige foto's van je hondjes!! Zo rustig wachtend!!
    Allemaal leuke foto's trouwens: de mooie Unicat met de start van je kippendoek (dat woord kende ik niet :-), heb ik dus opgezocht).
    En ook die inderdaad superzacht uitziende granny's. Heerlijk om met zulke regenachtige dagen aan te werken!!!
    Fijne zondag, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb medelijden met je hondjes want het is al weer zo'n natte dag. Ga maar snel met de afgedroogde hondjes bij de kachel kruipen en handwerken met de fleurige garentjes. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zo'n melkdoekje. Hier ligt ook zo'n gebreid doekje... misschien maar een keer op mijn blog laten zien...

    Je hebt prachtige wol uitgekozen!

    BeantwoordenVerwijderen