zondag 6 december 2015

Van Sint naar Kerst.

Dat is maar een klein stapje!

Maar allereerst: 

"Dank u Sinterklaasje!"


De oude Mevrouw Rafel speelt nog graag voor hulpsinterklaas 
en wilde een origineel cadeautje voor me kopen.

Nou ja, ik ga zelf naar de winkel 
want dat is wel een beetje teveel voor een 98 jarige.

Het moet wel iets bijzonders zijn.

Iets dat ik zelf nooit zo snel zou kopen.

En ik wist niks.

Tot de oude Mevrouw bedacht dat ik 
deze zomer zo leuk had vertelt over 
een fruittestje van mijn servies.

Dat moest ik maar kopen voor Sint.


Gelukkig stond er nog eentje in mijn favoriete dessin.
(op de foto staat  het testje nog op een groot bord).

Een fruittestje.

Neeeeee, ik zou het nooit zelf kopen.

Maar heb wel goede herinneringen aan dat 
van mijn moeder.


   Heel oud. 


De schotel is al jaren geleden gebroken.

Als klein meisje was ik gek op zacht zomerfruit.
en dat werd altijd in deze schaal opgediend.

Zoete herinneringen!


Vrijdag ging ik met Ptolomy naar het tuincentrum.
Nieuwe herinneringen maken. 

Oh, dat doet ie toch zo graag.
Lekker in de auto.
Zonder zusje.

Even knuffelen met dat leuke rendier! 


Een overdaad aan leuke spullen.

We weten gewoon niet wat we moeten kiezen! 


En nemen een klein boompje mee.

Geen grote sta-in-de-weg! 


Dit jaar houden we het sober.
(Iech, hij is ook een beetje scheef!) 

Met papieren sterretjes en wit. 

8 opmerkingen:

  1. Wat prachtig zeg! Je cadeau van Sinterklaas. Wilde zelf dolgraag een echte boom dit jaar. Maar de familie heeft net de kunstboom neergezet. Mag zelf 6 weken niks doen, kom net uit ziekenhuis. Ben dus reuzeblij dat er wat staat. 😍

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zo'n fruitschaal! Ik heb er ook nog een van mijn moeder met al die gaatjes eronder. Het is gebroken wit van binnen en buiten effen grijsblauw. Ik kan ook zo genieten van die schaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och, die Ptolomy geniet zo van een beetje qualitytijd met zijn vrouwtje.. Je ziet het aan zijn snuit - genieten!
    En dat servies is toch helemaal het einde! Die Hulpsinterklaas verdient een eersteklas knuffel....wat een prachtige fruitschaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vergeet ik dat nog: je boompje is ook een schatje, al is hij een beetje scheef, dat hindert niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat prachtig dat blauwe fruit-servies schaal. En je kerstboompje is precies goed van maat.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig je testje, wat een schitterend stel! Die hulpsint toch, wat een lieverd, om helemaal blij van te worden! Ik twijfel zelf nog over een klein boompje, maar als ik het jouwe zo zie, vind ik dat toch wel heel schattig... dus wie weet ;o). Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh dat benlau is zo mooi he ,en je boom inderdaad een beetje scheef maar wel mooi en die lieverd in dat karretje zit heerlijk te genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooi fruittestje! ik was ook mijn eigen hulpsinterklaas en mocht wat moois uitzoeken bij de plaatselijke quiltwinkel :) Ben er héél blij mee

    BeantwoordenVerwijderen