vrijdag 11 december 2015

Een vogelnestje.

Het lukt niet iedere dag 
maar Mevrouw Rafel probeert iedere dag 
een tekeningetje te maken. 

Gewoon om soepel te blijven 
in het werk. 


Al doodle-end (nee, dat is geen goed Nederlands!) 
ontstond dit dametje met 
opgestoken haar. 


En dan wordt het variëren op een thema. 


Na al die vingeroefeningen  
ontstond 
uiteindelijk dit portretje. 

"Ha, heb je een vogelnestje gemaakt?"

zou mijn vader vroeger gezegd hebben. 

Een slordig knotje ( Rafeltje had in haar jonge jaren lang haar) noemde hij 
standaard: een vogelnestje! 

Eigenlijk zou ik ook zoiets moeten 
tekenen met vogeltjes in het haar.

Tja, en dan komt tijdgebrek om de 
hoek kijken. 


Vanmorgen op mijn vrije ochtend
ging ik met mijn beste vriendje (Ha ha, ;-) ) 
spelen. 


Ik ga nog niet verklappen wat we samen deden. 

Eerst eens kijken of het wat kan worden. 

Komende tijd gaat bakken voor Kerstmis 
ook wat tijd kost.


Om de koekjes met Kerst in stijl te presenteren 
trakteerde ik mezelf alvast 
op een van die lieve blikken van 
Belle & Boo. 


Dan trakteer ik jullie nog even op een foto van 
mijn kerstboompje. 

Ik hoorde van verschillende mensen
dat ze hem zo leeg vonden. 
Dat valt reuze mee hoor! 




5 opmerkingen:

  1. Ziet er mooi afgestemd op elkaar uit ,mooi.en je tekeningen zijn super leuk .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van tussendoortjes naar de vingeroefeningen - wat zijn de dametjes leuk! In het voorjaar misschien een paar vogelnestjes? Die kerstboom is niets mis mee, lekker rustig met alleen wit! En een schattig hertje....

    Veel plezier met je vriendje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een gezellig blogje.. Leuke tekeningetjes. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat heb je dat weer leuk getekend :-) Ik genoot ook zo van 365 figuurtjes tekenen een poos geleden. Ook met de bijbehorende verhaaltjes ;-)
    Leuke boom zo! Is je boom hondjesproof? Of heb je gewoon goed opgevoede hondjes...
    Hier zijn we al jaren gestopt met een boom omdat deze binnen 2 seconden op de grond ligt; poezen lol voor tien, maar steeds al die rommeltjes opruimen is wat minder :-) Misschien moet ik toch maar eens aan de gebreide kerstballen... hoewel die weer te leuk zijn voor onze husky... Tja dieren en kerstversiering... dan ga ik toch maar voor het hele jaar plezier

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat teken jij leuk. ik houd hier heel erg van. Compliment. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen