maandag 20 april 2015

Slaapmuts(je).


Hier staat de sjaal nog op de naalden.
Maar inmiddels is hij af: mijn rafelse variatie op 
de sonnensegel sjaal. 
Hij lijkt op een reusachtige slaapmuts! 

Zo'n eenvoudig breiwerkje voor tussendoor voor de tv 
is heerlijk.
Ik mis hem nu al.
Toch wordt het weer tijd voor wat ingewikkelder werk.

Nee, niet de retrosjaal! 
Ik weet nog steeds niet of ik daar wel mee veder ga.
Sinds december ligt er ook een origineel 
Christel Seyfarth patroon en materiaal 
op me te wachten. 
Misschien kies ik die wel.


Een echt slaapmutsje is voor mij de laatste tijd m'n kleurwerk.

Hier ben ik bezig in de nieuwste Flow Weekly.
Heerlijk om 's avonds laat alles even  los te laten en lekker alleen maar bezig te zijn met kleuren.

Daarvoor trek ik niet naar m'n tekenhoekje boven maar neem ik de kleurpotloden 
uit een blik dat ik ooit kocht omdat 
"Het slaapkamertje"van Van Gogh erop staat.


Van alle schilderijen in de wereld is dit mijn absolute favoriet!


Hoewel, mijn dikke dames van Elly van Leersum
hebben natuurlijk ook een warm plekje in mijn hart.

Ik dacht dat het schilderij me snel zou vervelen.
Maar dat is echt niet zo.
Mijn dametjes worden me steeds dierbaarder. 


Een apart tekenhoekje. 
Tja, in werkelijkheid zwerf mijn tekenmateriaal door het hele huis.
Op dit moment staan deze 3 bekers met kleurpotloden in de keuken.


En ligt er een klein doosje aquarelverf met kwasten in de vensterbank van de keuken. 

Het wordt tijd dat ik weer eens alles op een vaste plek ga opruimen. 


Opruimen: dat lukt me altijd wel voor mijn stoffige werkjes.

Donderdag kocht ik dit blik met:

"Today you will have the best day ever, really!"

Nou, pas maar op! 
Rafeltje bleef met haar linkervoet achter haar autoband haken:
gekneusde enkel! 

Gelukkig was ie niet gebroken zoals 5 jaar geleden.
Toen heb ik 8 weken met een breukje in mijn
kuitbeen gelopen.


Maar je wilt natuurlijk weten wat er in het blokje zit.

Mijn borduurwerkje voor een klein tasje. 
Het schiet alleen nog niet erg op! 
Kom, aan de slag! 

4 opmerkingen:

  1. Is het nog gelukt om iets aan je borduurwerkje te doen? Met dat en je tekenwerk krijgt je enkel de tijd om te genezen. Vervelend, maar dat blikje heeft je geluk gebracht! Die tekst heeft je beschermd...
    Ga je weer zo'n schitterende sjaal breien? Een mooi project voor de zomer, na je slaapmutswerkstuk. Is ook heel mooi, hoor! Afwisseling moet er zijn, toch?
    Volgens mij heb je intussen alle een hele verzameling van de weekuitgave van Flow. Heel geschikt voor al je creative ideeën.
    Voorzichtig maar met je enkel, tekenen en breien is heel goed voor het genezingsproces! Is vast gesteld door de vereniging van creatieve Biebmedewerksters ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi je streepjes sjaal ,heerlijk al die werkjes alhoewel bij mij de meeste tijd in de kantsjaal nu gaat zitten ,maar je blogje is weer heerlijk herkenbaar

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk blogje weer, zoals altijd trouwens. Zo'n gevarieerde creativiteit ook :-) Toevallig vandaag ook een schriftje gekocht (zat in de Flow) voor lijstjes. Brengt zoveel boven.
    Succes met je 'werkjes' :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aj.. sterkte hoor Anny met die enkel! Vooral niet te veel doen en ook niet te veel opruimen, dat wordt saai ;) En dan verlies je je inspiratie.. denk ik :)

    BeantwoordenVerwijderen