maandag 20 oktober 2014

Huiswerk.

Het lekkerste heb ik voor het laatst bewaard.


Het bloempotblokje van de Stonefieldsquilt.

Nu is het ook het laatste blokje van de opdracht voor deze maand.
Maar o, wat was het moeilijk om hem echt voor het laatst te bewaren.
Pas las ik over iemand die zei: "het lekkerst eet ik altijd het eerst op,
stel je voor dat je later geen trek meer hebt, dan smaakt het lang zo goed niet!"
Maar volgens mij heb je van deze quilt nooit je buikje vol! 

Zoals je in mijn kopfoto van dit blog ook al kunt zien heb ik
een zwak voor bloempotjes.
Ik weet ook niet waar dat vandaan komt.
Misschien omdat ze in quilts vaak zo aandoenlijk zijn.
Met kleine bloemhoofdjes op te dikke stelen.
En met hier en daar een blaadje. 

Mevrouw Rafel geeft het maar toe:
ze is toch met die lieve quilt begonnen.

Eerst voorzichtig wat gansjes en bloemen van hexjes voor de rand.


Maar al snel lagen er er 4 sterren  klaar.


De volgende blokken waren niet zo ingewikkeld.
Klaar in een avondje.
Nou ja, dat is dan 4 avondjes he! 


De blokken met de rondjes waren wat meer werk.

Voor de perfecte cirkels kocht ik eerst speciale mallen 
want zoals ik in een eerder blogje al vertelde:
alsmaar kartonnetjes knippen voor de
perfecte cirkel is wel erg veel werk als ik zie hoeveel cirkels er wel niet 
in de hele quilt zitten! 

Maar juf, ik heb m'n huiswerk af! 

Je ziet Mevrouw Rafel hoeft niet altijd met heel felle stoffen te werken.
Deze vergrijsde tinten spreken haar ook aan.
De kleurtjes bewaar ik voor de gossip. 

Ja, die is even met vakantie.
En zometeen ga ik eens kijken of de leuke 
Pockets of Posies 
niet erg jaloers geworden is door alle aandacht voor deze quilt.

Mag ik weer aan de bloemenmandjes! 
Bijna net zo leuk als bloempotjes! 


Afgelopen week had ik ook tijd om de bloemensjaal door te knippen.
Nu de rand nog.
Dat is een van de vervelendste werkjes aan een sjaal:
al die rondbreinaalden die van het werk 
een soort egel met stekels maken...
En dan die lange toeren.
Het rondbreien is heel leuk.
Maar die rand... 

10 opmerkingen:

  1. Hoi Anny, wat een beauty, jouw quilt... zulke mooie figuurtjes. Ik ben er weg van...
    Ook je breiwerk vind ik super mooi... Dat lijkt me helemaal moeilijk, die breitechniek...
    Ik geniet weer van alles wat ik bij je zie.. de bloempotjes vind ik het leukst...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. HELEMAAL LEUK! Al die stonefields blokjes blijven een feestje om naar te kijken. En weet je wat? De originele hangt gewoon bij mij over de bank! idioot toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lief blokje hè, het bloempotje. ik vind het net zo'n zeilbootje.
    Fijne dag!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je Stonefield wordt mooi. Leuk dat iedereen verschillende stofjes gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oo oo wat is dit weer genieten en zo mooi je sjaal ,ik zal het vast verklappen ik heb er ook weer een opgezet ,later meer op mijn blog,groet aan de natte hondjes ,inderdaad honde weer grace kan het niet schelen maar !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben het helemaal met Marloes eens: het is weer genieten van je blogje! Je sjaal is een plaatje - succes in de strijd met de naalden...
    En het mandje...zo schattig! Die Stonefieldblokjes stralen een beetje dertiger jaren sfeertje uit, ook weer zo lief. Ik krijg, na alle berichten over het bezoek van Susan aan Nederland toch wel heel veel zijn in The Prince - al dat enthousiasme is vast besmettelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je het druk gehad. Prachtwerk. je sjaal is geweldig. Prachtige kleuren die je verwerkt hebt. Succes met de afwerking

    BeantwoordenVerwijderen