zondag 1 juni 2014

Wat een dag!

Nog nooit was 29 mei, afgelopen Hemelsvaartdag zo koud.
En ik kan het weten want het is mijn verjaardag! 
Meestal is het heerlijk Hollands zomerweer.

En nog nooit was mijn verjaardag zo chaotisch.

's Morgens vroeg werd ik wakker van de hondjes.
En niet zomaar:
Tolly had een maagbloeding.
De kleine schooier! 

Je begrijpt dat er ineens heel wat op te ruimen viel en 
dat ik zo snel als het kon verdween naar de dierenarts.

Het is een raadsel hoe die bloeding is ontstaan.
Niks gemerkt van maagklachten de weken ervoor.

Ook had hij geen vreemde dingen (vergiftiging) of scherpe 
dingen gegeten. 
Daar let ik altijd goed op.

Een ontploffende tumor lijkt het ook niet.
Dus was het een bacterie of virus. 

Inmiddels is de kleine zieke aan de beterende hand.
Gelukkig maar.
Hij krijgt weer praatjes en zat net de buurkat nog achterna!

Maar m'n verjaardag viel danig in het water.


Hoewel de cadeautjes toch wel binnen kwamen
waaronder een aanvulling van m'n Bunzlau servies.


Zoals je weet heb ik een "serviezenverslaving".
Ik ben gek op serviesgoed en mix & match van alles bijelkaar.


 En de verjaardag: die doen we eerdaags nog maar eens dunnetjes over! 
Een mens wordt maar een keer 65! 
Ja, vijfenzestig! 
Het doet geen zeer hoor
en 
gelukkig is van binnen een stukje altijd 8 gebleven! 

10 opmerkingen:

  1. Als nog van harte gefeliciteerd! En ik hoop dat het hondje snel opknapt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn felicitaties bij deze! Mooie leeftijd en wat een schitterend bord!

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat een schrik met de jongeman!! Als je alweer de buurkat op z'n nummer zet lijkt het ergste wel voorbij te zijn. Wat was het koud....winterjassenweer!
    Toch nog heel hartelijk gefeliciteerd met deze bijzondere verjaardag - lekker doorgaan met 8 te zijn.... En wat een schitterend bord heb je gekregen, echt een plaatje. Ik zie grote kansen voor heerlijke koeken, vruchtengebak en ander lekkers....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook al was het een niet zo'n leuke verjaardag, toch van harte gefeliciteerd en doe het nog maar een keer over op een rustiger moment.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van harte gefeliciteerd Anny! Wat een mooi bord laat je zien, echt prachtig!
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als nog van harte gefeliciteerd! Ik had geen idee welke leeftijd je had, en het maakt ook niks uit. Je blogt nog lekker 'jong' hoor...
    Wat een schrik met de hond, afschuwelijk... Dat zal je niet snel vergeten op je verjaardag. Het was inderdaad beroerd koud die dag, ik was er gewoon van uit m'n hum!
    Je servies is gaaf, Anny. Ik houd ook erg van blauw!

    Groetjes, ELizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeetje sterkte met de hond verder dat zal schrikken zijn geweest ,en verder over die serviesen is of ik mijn eigen verhaal lees,ben ook gek op Bunszlau ,veel plezier wat kan je dan genieten he van zo nmooie schaal en ach wat is leeftijd je komt lekker fris en vlot over hoor we schelen niet zo veel .....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Proficiat Anny!
    Je had wel een hectische dag zeg,maar gelukkig dat het met Tolly beter lijkt te gaan.
    Mooie schaal, daar wordt een mens blij van.

    Groetjes, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Van harte Anny met deze mijlpaal! Jammer dat het allemaal wat anders liep dan gedacht, gelukkig je hondje wat beter lijkt te worden! Poeh, je schrikt je wild als zo iets gebeurt... Sterkte hoor en hopelijk is hij snel weer helemaal de oude!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Annie pardon mevrouw Rafels! van harte gefeliciteerd met de mooie bereikte leeftijd! Nu vergeet je ook nooit meer wanneer je hondje Tolly een maagbloeding kreeg! Prachtig servies en blijf nog lang genieten van alle mooie dingen/momenten!

    BeantwoordenVerwijderen