maandag 19 mei 2014

Zinnia.

Helaas heb ik geen foto van de lieve kleine 
gele, oranje, hardroze en rode bloemetjes, die Zinnia's 
worden genoemd.
Maar de meesten kennen deze een beetje ouderwetse bloem wel.

De leden van onze oude quiltgroep denken bij zinnia aan 
iets heel anders:

TANTE Zinnia! 
Met haar gekke hoeden en idiote ideetjes. 


Na elke bijeenkomst tekende ik een strip waarin ik 
dingen verwerkte die we gedaan of besproken hadden. 

De hoofdpersonen waren de jongens:
mijn 2 toenmalige hondjes Jimmy en Nikki.

Beiden hadden een vriendinnetje.
Tante Zinnia met haar hoedenwinkeltje (hier links op de tekening) en
Frederiekje, een bril en beugeldragend onhandig ding.
Hier rechts. 

Niet iedereen stelde de strip op prijs maar ik had veel plezier in het maken en 
ging er tot op het eind mee door. 

Je verwacht dus dat als ik zeg dat een hoekje in mijn kamer 
is geverfd met "zinnia" iets roods of rozigs.



Maar kijk: zinnia is blauwgroen. 
Deze kleur moest ik zelf schilderen want de woninginrichter die hier al  jaren komt 
wil m'n kamermuren alleen wit sausen.
Ik begrijp dat wel.
Op de muren zit boerenpleister en dat rolt heel lastig! 

Maar ja, ik geef een droom niet zo snel op.

"If you can dream it you can do it". 


Maar het was best een reuzeklus en 

"It always seems impossible until it's done". 
kwam meer in de richting. 

Het muurtje is nu af. 
 En ik ben zeker heel tevreden.
Maar het eindresultaat blijft nog even geheim.
Een blauwgroen muurtje is maar een blauwgroen muurtje! 
Eerst inrichten. 


N.B. de gebruikte kaarten zijn van zintenz.com. 


6 opmerkingen:

  1. Mooi ,jij bent toch ook een doorzettertje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, helemaal Anny!
    Genieten hoor, doe jij maar gewoon je eigen ding, dat is zeer te bewonderen :)
    Ben nu natuurlijk wel heeeeel nieuwsgierig geworden, hihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, heet dat zinnia... Is toevallig mijn favoriete kleur! Heel benieuwd naar het resultaat van je harde werken... Heeft de kast ook een nieuw adres gevonden? Anders kun je die nog wel AnnieSloanen, past hij er weer helemaal bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een volharding. Ben wel benieuwd naar het resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed zo! je eigen plan trekken en je door niets of niemand van de wijs laten brengen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zeg wat kan je goed tekenen! Enig die strip. Ben ook erg benieuwd naar het "aangeklede" muurtje.

    BeantwoordenVerwijderen