donderdag 8 mei 2014

Binnen spelen.


Wat een regen ineens! 
Dat zijn we niet meer gewend.
De hondjes keken verbaasd naar al die nattigheid 
en ze waren zooooooo zielig dat ik de 
dagelijkse lange wandeling 
maar wat inkortte! 

Toen bleef er tijd over om 
onderdeeltjes van de 
"Gossip"
uit te leggen en en eens even te zien 
wat ik nog moet veranderen.


Ik twijfel nog welke steel ik zal gebruiken voor de lange bloem.
Nu heb ik de linker liggen.
En dat blijft denk ik zo.
Maar die andere is ook leuk...

Gelukkig zit nog niks vast.


Nou niks, dat is ook niet waar.
De 6 blokjes voor de zijkant van de lange bloem 
zitten in elkaar .

En de echte "Gossip" fan ziet het al:


Foutje! 

De cirkel moet 45 graden draaien.
Oei, een gebrekkig opdrachtsbewustzijn! 
Pas toen het blokje klaar was ontdekte ik de fout.
Ja, dan had ik gewoon gebogen lijnen kunnen maken en
was het niet nodig geweest om eerst stofjes met  m'n grote 
"vriend" de naaimachine aan elkaar te zetten,
dan om een kartonnen cirkel te rijgen,
te strijken en dan vast te naaien.

En...
Maak ik het over of laat ik het zitten?


Kom, ik denk er nog een buitje over! 

8 opmerkingen:

  1. Hier regent het ook gestaag door, heerlijk weer om wat steekjes te zetten.

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is net wat je schrijft. Echt quiltweer en weer om je eens af te vragen gebruik ik het ene steeltje of het andere? Geniet er van?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, hier ook regen, regen, regen....
    Lekker de verwarming terug aan en de handwerkjes bovenhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja lekker knutsel -brei-naai en borduurweer, plus vrije dagen kan niet beter ...ha ha wat word het mooi ,en ja wat zal er later met ons werk gebeuren !!!!! Lieve groet marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk knutselweer. Toch hoop ik dat het zonnetje zich snel weer laat zien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja echt knutselweer. Ook nu is het nog bewolkt, somber, koud, winderig....
    Kruip zelf zo weer onder mijn Berries, moet nu toch echt een keertje afgemaakt worden. En het is nu lekker warm om er mee bezig te zijn. Al kriebelt de Gossip ook hoor! Het patroon blijft lekker naast me liggen om zo nu en dan te piepen; hé ik ben er ook hoor!! Wat een vrolijke kleuren gebruik jij!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Da's wel weer het voordeel van die buitjes.. dat leuke binnen spelen :) Ik word zo vrolijk van je stofjes Anny, heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk dat 'hondenweer' zo kunnen we zonder schuldgevoel lekker binnen bezig zijn.
    Wat een mooie kleuren heb je weer in gebruik. Ik had hetzelfde gevoel als Lupineke: ik word al vrolijk als ik er naar kijk.
    En dan die cirkel die 45 graden moet worden????? Geen idee wat je bedoelt (ik ben geen quiltster hé), volgens mij ziet het er mooi uit, dus lekker zitten laten toch?
    Succes met het in elkaar zetten, ik ben nu al benieuwd naar het eindresultaat ;-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen