donderdag 10 april 2014

Theevisite.

Ha, gezellig dat je even op theevisite komt! 
En...


wil je een of twee schepjes suiker in je thee? 

Oei! Ik heb nog helemaal geen kopjes.


Laat staan een suikerpot of melkkan.
Maar: ik heb er al wel stofjes voor uitgezocht.
Ze liggen hier op tafel zodat ik ze af en toe kan aaien.

Het is lang geleden dat ik zo genoot van het maken van een quilt.
Die "gossip" is zo afwisselend om te maken.
Je kunt een klein stukje appliqueren afwisselen met het maken van een blok.
En ik werk heerlijk scrappie. 
Alle kleine restjes kunnen erin.

Natuurlijk is het niet allemaal goud dat er blinkt.
Kijk nog maar eens naar het suikerlepeltje:


Om de stof te kunnen borduren verstevigde ik die.
Nu zit er een randje stof om het lepeltje.
Dat is geen gezicht.
Ik denk wel dat ik het weg kan quilten.

Ondertussen weet ik nog niet hoe ik dat verder ga doen want er 
zijn meer blokken waarin applicatie en borduren wordt gecombineerd.


Zoals dit blok (ja vanmiddag werkte ik lekker in het zonnetje en dat zie je op de foto). 
Zo'n lepelblokje is zo opnieuw gemaakt maar om dit blok 
nog eens te maken dat kost veel meer tijd.
Ik moet dus nog even denken hoe ik dat ga doen met het borduren.
Hoe doen jullie dat trouwens? 

7 opmerkingen:

  1. Tja dat is een lastige. Als de stof waarop je borduurt een beetje stevig is zou ik er niks onder doen en anders van dat speciale plakspul wat je er achter kunt strijken. Maar dan moet er geen randje omheen komen, dat vind ik best een beetje gek. Misschien heb je een beetje te hard aangetrokken? of zit ik nou maar iets te verzinnen.
    Nou ja, hoe ook zij, het wordt prachtig!!!!!
    veel plezier en als je klaar bent kom ik thee drinken, oké?
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maak er maar een High Tea van... heb je misschien nog ergens zo'n borduurring(etje), zou dat helpen? Veel plezier verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. eerst appliqueren en daarna pas het hele lapje verstevigen om te borduren misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke lepel met tekst.
    En die pot met bloemen, zo mooi!
    Ik kom terug zodra je kopjes hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beetje vochtig spuiten en opspannen? Wel heel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen