maandag 8 juli 2013

Merklapjes.

Kleine rode merklapjes of schoollapjes...
wie is er niet gek op!


Bijna 10 jaar geleden maakte ik een eigen lapje naar het voorbeeld 
dat mijn moeder ooit maakte op de lagere school.
Ik durf het bijna niet te vertellen maar als klein peutertje heb ik haar lapje 
draadje voor draadje
uitzitten peuteren.

Ik was zo zoet dat m'n moeder het wel best vond.
En ik denk dat de liefde voor die kleine lapjes meestal gemaakt door kleine meisjes 
daar ontstond. 
Ik nam de letters en randen over.
De kleine huisjes, echte quiltstershuisjes zijn m'n eigen idee.
Wat er op die plaats op de originele lap stond weet ik niet meer.
Wel dat ik het voorbeeld vond in het boekje dat werd uitgegeven ter gelegenheid
van het 100 jarige bestaan van de Ds. van Geestschool in 's Gravenzande.

Ben je nu ook zo gek op die kleine lapjes en wil je er graag een of meerdere borduren?
Er lopen 2 SAL's (Stitching ALong together).
Een bij Soed Idee
en eentje bij

Ik denk dat ik die bij Annelein het eerst ga maken.
(Nee, ik verveel me nog niet!) En... ik heb al een heel klein beginnetje.
Psst, niet verder vertellen hoor!  

6 opmerkingen:

  1. Mooi gedaan hoor. Wat leuk dat je het lapje weer in ere probeert te herstellen.
    Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo mooi hé, leuk dat je de SAL gaat maken, benieuwd hoe het wordt.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Anny ik ben ook al zo besmet met dit virus!!!!
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is ook een erg mooi lapje, zou ook maar zo een SAL kunnen worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een mooie!
    en een leuk werkje voor in het zonnetje!

    BeantwoordenVerwijderen