donderdag 16 mei 2013

Regendagje

Wegens de regen is de lange dagelijkse wandeling afgelast!


Nou, de hondjes vinden het helemaal niet erg!
Maar ik mis m'n loopje wel. 
Heerlijk m'n hoofd leeg maken... 
Maar... de nieuwe Mollie Makes (de engelse) is er.


Even wat koffie zetten en dan lekker lezen.


En kijk: wat Mollie kan, kan ik ook! 
Zelf gekringloopt, die lieve kleine hondjes...


Binnen is het gezellig met een blad vol flesjes met ranonkels.


Maar... stilzitten is niks voor Rafeltje...


Kijk eens wat een lief babydekentje er in de nieuwste Mollie staat...
Even proberen of ik zo'n blokje kan breien voor een poppendekentje.
Zal ik rood nemen... of toch wit... och, het is een proefje dus ik kan altijd nog veranderen.
Volgens het artikel is het patroon uit de Victoriaanse tijd.
De blaadjes werden niet alleen gebreid om de boel te verfraaien
maar ook omdat ze wat hoger op het werk liggen en daardoor de warmte
beter vasthouden


3 opmerkingen:

  1. Apart patroon met die blaadjes maar el heel leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het is inderdaad oud, dergelijke patroontjes heb ik ook ooit in Piecework magazine gezien. Veel plezier met breien! mooi stukje lente, die ranonkeltjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schattig die hondjes. En de ranonkeltjes maken het binnen toch zonnig!
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen