woensdag 13 februari 2013

Kloentje.

100 gram is 1000 meter zegt het label. 1000 meter... maar dat is 1 kilometer! Een bol ervan maken was een beetje lastig: (en het is toch al niet m'n favoriete deel van het breien!) de haspel staat op zolder, op het spinnewiel en daar was het koud...koud! Dus beneden over een stoeltje een kloentje gemaakt zoals we hier zeggen. Door de stoel kon ik ook mijn lieve wolwindertje niet gebruiken want dat liep gewoon niet. Dus met de hand! 1 kilometer! 5 kwartier staan kloenen. Daar is een woord voor:
DOORZETTINGSVERMOGEN. Poeh.

8 opmerkingen:

  1. Wat een werk! Hopelijk heb je nu geen pijnlijke arm gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje, dat is afzien! Ik wist dat het klonen heet..zal ik onthouden. Ik vind het ook niet leuk om te doen. Hoewel..hier is er altijd wel een kat die gaat "helpen". Maakt er dan een feestje van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, nu zie ik dat ik klonen getypt heb. Ik bedoelde echt, dat ik het woord kloenen niet ken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. volgende keer even langskomen. Krijg je eerst koffie en daarna houd ik mijn handen op en kletsen we onder het kloenen. We kunnen af en toe wisselen in ophouden en wikkelen terwijl we nog meer kletsen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Auckje van der Leij13 februari 2013 om 07:25

    Wat moet dat een giga bol zijn geworden! En wat zul je lamme armen gekregen hebben. Dacht je niet na 20 minuten 't is mooi geweest voor vandaag, ik breek de draad, begin vast te breien en morgen is er weer een dag? Dapper hoor dat je alles in 1 keer hebt gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha ha, sorry dat ik in de lach schiet Anny.. kloenen, nog nooit van gehoord!! Rust maar lekker uit vanavond :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn moeder zei altijd: "Wat loop je te kloenen." als ik van alles deed omdat ik geen zin had in mijn huiswerk.

    BeantwoordenVerwijderen