zaterdag 6 oktober 2012

Wat een werk!

Afgelopen week waren ik en m'n pinwheelsjaal nogal uithuizig. Zo mocht ie gisteren mee naar de Bee van de Quilthoeve. (klik) En dan is het al snel: "Wat een  werk!' en "Denk je dat dat gaat lukken die knipbies?" En  ja, het is een werk en een knipbies ( de sjaal wordt in het rond gebreid en tussen de 2 helften brei ik 8 steken -de knipbies- welke op het laatst worden afgezigzagd waardoor de sjaal kan worden doorgeknipt) is wel een beetje eng, maar het komt best goed zeg ik dan!
Niet verder vertellen hoor, maar eerlijk gezegd ben ik zo verslaafd geraakt aan het breien dat ik al materiaal in huis heb voor weer een sjaal.
Ik kocht het materiaal online bij haar. De sjaal kun je bewonderen op deze site. Samen met het patroon en wol voor wanten met kussende eekhoorns. Maar sstt mondje dicht hoor! Niet verder vertellen.
Trouwens, ik zag dat het patroon van de stola
daar nog steeds te koop is. Ik krijg nog steeds vragen waar het patroon vandaan komt. Nou, dat komt van Astrid. Maar het heeft ook in de Anna van april 2011 gestaan.

En dan nog wat: Lieve meneer Google,

Google is vast een meneer denken jullie niet? ik ben de leeslijst van m'n blog kwijt... dus heb ik eventjes moeite om iedereen die ik volg te lezen... Moet ik alles weer opzoeken... Leuk he, computers...


4 opmerkingen:

  1. neu, niet zo leuk...
    prachtige sjaals, maar ik kijk gauw de andere kant op, wil niet ook nog aan het breien slaan... help!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is vast een man, die snappen niet dat je je lijst altijd bij de hand wil hebben
    Wat wordt je omslagdoek prachtig. Ik kan het me goed voorstellen, dat je er van geniet om het goed voor elkaar te krijgen. En je nieuwe wol is ook al weer schitterend! Succes met het volgende project - ook al zo'n juweeltje om te zien..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat wordt je shawl mooi zeg en wat is het leuk om te doen hé! Toen ik met een Christel Seyfarthshawl bezig was, wist ik niet van ophouden dus dat verslaafde gevoel herken ik helemaal!
    Wat een mooie wol heb je gekocht voor je nieuwe shawl ik ben nu al benieuwd hoe die worden gaat.
    Maar eerst nog de knipbies: ik vond het ook heel eng van te voren,maar toen ik er eenmaal mee bezig was viel het reuze mee en het gaat jou ook zeker lukken!

    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn mond valt open van bewondering. Wat een schitterende breipatronen. En die pinwheels, wat moet dat een gigantisch werk zijn. Geweldig! Ik ben maar met een gewoon simpel effen vestje bezig. (eigen ontwerp, dat dan weer wel).

    BeantwoordenVerwijderen