woensdag 24 oktober 2012

Geel

Als kind was het m'n lievelingskleur. En nog heb ik mijn slaapkamergordijnen altijd geel. Maar m'n lievelingsskleur... nee dat is geel allang niet meer. Het was een tijdje geelgroen. Anny-groen noemde m'n omgeving het. Dat gelegroen verdween en het is nu rood...  (Denk ik!)
Geel is zover verdwenen dat het zelfs een hele toer was om wat strengetjes gele borduurzijde te vinden voor
het zonnetje in m'n geitjesboduurwerk. (Ja, zo heet het in de wandeling: het geitjesborduurwerk!) Dat zonnetje dat moest eerst afgelopen weekend. Het was zo grauw en grijs buiten: ik werd er somber van.
 Maar door met al deze leuke felle kleuren te werken kikkerde ik al snel op. De bedoeling is dat het geitje op de kaft van m'n nieuwe jaarboek komt. Ik moet er als echte Calvinist wel een goede bestemming voor hebben ;-)
Mocht je nu ook af en toe wel een beetje geel kunnen gebruiken dan is hier een adresje waar je iedere dag kan genieten van weer iets ander geels.

8 opmerkingen:

  1. oh, dit geel mag zeker op mijn blog :)
    Groen is heel lang mijn kleur geweest en nu probeer ik van blauw af te komen, maar geel en blauw maakt weer groen. Superdankje wel!!!
    Beter één vogel in de hand (drie volgers) dan tien in de lucht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattig borduurtje. Schaapje staat zo lekker in het gele zonnetje
    Groetjes Ansje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben helemaal vertederd door je geitenborduurtje. Wat een dotje met haar eigen zonnetje...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het echt fantastisch en op een boek echt heeeeel mooi Gr. Marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit wordt een super mooie creatie, het geitje kijkt zo schattig.
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja, leuk leuk leuk! goed om je borduurtje te zien groeien, hij wordt helemaal jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een prachtig zonnetje! Wat goed dat je dat zonnetje op een grijze dag borduurde. Nu blijft het schijnen en is het elke dag zonnig. Leuk dat gele blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. bij mij is het omgekeerd: ik vond geel lange tijd een lelijke kleur. maar ineens kon ik de kleur wel apprecieren (maar niet een te fel geel)

    BeantwoordenVerwijderen